Trädgårdstramp aug.

image144
Liten trädgårdstramp så här på sensommaren
Välkommna in.......

* Min stamfuchsia som jag stammat själv som har ungefär 6 år på nacken nu och övervintrar i vår jordkällare, det får jag säga är min ögonsten.

* Solrosen växte i en sandhög i närheten av oss och som Moa tog hem vid en hundpromenad.

* Rävsvansar som jag fått av en arbetskamrat de bara växer och växer på höjden. jag som trodde de högst skulle bli 30 cm höga och jag som har satt luktärtor i mitten av baljan som är något kvävda vid det här laget.

image149
Mina bolltistlar lyser vackert blått just nu ilag med liljorna.

image150
Min japanska del med vy över trädgården


Våra stolar på glasverandan har fått årstidstema på sig
Sommar * Höst * Vinter * Vår

image155
Det var en liten glimt från trädgården
 Men jag måste erkänna att min trädgårds insperation har varit väldigt låg i sommar,
kan det bero på det tråkiga vädret vi

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad fint du bor! Bolltistlarna var verkligen läckra, sådana vill jag också ha!

2007-08-05 @ 15:24:53
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0