3 Advent

Kallt ute, hållt sig runt -10 grader hela dagen  Tongue

Men vi klädde oss och tog en promenad genom vår by till mor och far på eftermiddagen 
 Walking The Dog Male 

image793
Första anhalt blev att titta i skyltfönstret hos vår blomhandlare
Vilket ögongodis det är att se alla julgrupper där inne nu.
image795
                           Nästa anhalt är självklart Ekmans vår Färg,sport,smink, prydnadsaker, ja allt man kan
                          behöva eller inte, finns där inne nästan som en gammal lanthandel i modern tappning.
                    Målargubben har stått i deras skyltfönster så längen jag kan minnas och får fortfarnde vara med
                    fast han är till åren och inte orkar röra sig mer., Det tycker jag är gulligt gjort.  
Circle Of Hearts
image796

Promenaden fortsätter rakt i genom Långgatan som kantas av fina "träslott" då och då

image797

I kväll så har Jöback och jag bakat ett par kaksorter till


.... nu får det nog räcka
image799
image800
Gaffelkakor och syltkakor med blåbär & choklad marmelad i stället för syllt




Kommentarer
Postat av: Carina Isakssson

Hej Carina!
vad du är flitig...ser smaskens ut, kanske man får tjuva receptet;)?Du ska veta att du är saknad på forumet, snälla kika in där nån gång. Jag har själv haft ett nästan 3 mån uppehåll p g a familjeförhållanden men alla är så gulliga och undrade var man tog vägen.
Ni ska ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År.
Krama om Raggsockan Godie
Lucky, Judy och Sessa skickar en goos
Ha det gott
MVH/Carina Isaksson...du vet...tokan från Luleå;)

2007-12-16 @ 22:48:15
Postat av: Helena

Du har också varit duktig se jag :0)
Vi ses.

2007-12-16 @ 23:44:12
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Carina

Blommor är nog det som efter maten är
viktigaste fr mig under julen!
Blomsterbutikerna är ju ena hejare på
att skylta snyggt inför julen, älskar
att gå där och kika lite så.
Jädrar så go marmeladen lät, blåbär/choklad, mums!
Kram Carina

2007-12-17 @ 06:32:36
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Mia

Åh, så mycket gott och vilka härliga, vintriga bilder! Åsså tycker jag det är så mysigt med en sån där affär där allt finns, det är nostalgi, det också... *L*

2007-12-17 @ 09:59:32
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0