Att höra vad som igentligen sägs

Det är inte bara örat  som är med i vad vi igentligen uppfattar 




Visste ni att negativa energier är 5 x starkare än possitiva energier !!! 
 Grrr 

Ang vårat prat..
visste ni att hela :
60% utgör kroppsspråket

30 % utgör tonfallet.... så viska gärna eller prata lågt vid gräl:-)

de restrerande 10 % är uppdelade på olika saker..

bland annat våra ORD står för endast någon %..

Alltså det vi säger utgör bara ngn procent på vad, hur mottagaren uppfattar....

Hjärnan klarar INTE av att inte svara på frågor,... så fortsätt ställa frågor så får man mottagarens hjärna att börja jobba och man kanske får mottagaren i en annan sinnesstämmning.

1/3 av ordförådet försvinner i en konflikt


Mistletoe Christmas Images - MySpace Layouts, MySpace Graphics
Detta har jag snappat upp hos Kats
Och fått lov att visa här.

Inte konstigt att det är krig i världen om negativ energi är 5x starkare än posetiv energi.
 
Hippie 2 
Om  vårt ordföråd reduceras om vi är i konflikt, förstår man varför
alla svordommar uppkommit...väldigt bra utfyllnads språk när det tryter
 
Soapbox 

Och som politiker så ska jag försöka ta till mig hur man får ett bra kroppsspråk så att
ALLA lyssnar på mig när jag vill lyfta något.
( lättare sagt än gjort)
 Wink 



Kommentarer
Postat av: ejmis

Att negativ energi är starkare än positiv har jag märkt genom åren men att det var så mycket som 5 gånger starkare trodde jag inte...

2007-12-16 @ 11:20:16
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0