Spegla dagen


 Lite självironiskt
- Det skulle kunna vara jag på bilden ;)


www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws

Vaknar strax före kl 7.00. Sätter mig för att äta lite fil och läsa Ljusnan,
även idag står det om den tragiska
skoterolyckan som hände drygt en kilometer från vårt hus.
En kille på 24 år omkommer när han kör ner i ett djupt dike med sin skoter.
Varför ?
Angels Gifs Images - MySpace Layouts, MySpace Graphics

Går till bussen, en lagom skön promenad på 15 min.
Sällan jag tar bussen, men idag kommer barnen och hämtar mig när jag slutar kl 13.00.
Vi ska till posten och hämta ut M:s körkort och till Grängsbo och nosa lite på


På jobbet var det nyårsmys på schemat idag



Vi börjar dagen alltid med planering , då vi personal sitter över en koppkaffe och
planerar hur vi ska lägga upp dagen. Vilka som kommer och var de ska sitta för att matcha
varandra. Inte helt lätt alla gånger eftersom de har olika sjukdomsbilder och personligheter.
Vad som intresserar de flesta osv.
I dag blev det "Minns du sången" på storbildstv:n

Fruktbricka och Pommac i vinglas på fot
att skåla in det nyåret med
( lite i förväg ....men allt för att få en myskänsla)
 Hat 2 


Väl hemma  så var det dags att ta tag i vardagsysslor,
som att ta reda på disk, sätta i gång en tvättmaskin,
skjussa M till hemtjänsten där hon ska jobba i kväll,
handla mat och nya Lantliv som jag mös ner med en sväng
 
Relaxing By The Fire 
Innan gubben kom hem och svärsonen som lägntar till M
som fick jobba i kväll (
stackarn) men bra för M att få
lite pengar. Beställde pizza och hamnade sedan här med en
kopp kaffe och några chokladpraliner







Kommentarer
Postat av: Scaniatjejen

Haha vilken rolig bild du hade överst! Önskar jag kunde lura mig själv på det viset nu när allt julgodis verkar ha hittat till min mage alldeles på egen hand (eller hur var det nu igen;-). God fortsättning till dig iaf!

2007-12-29 @ 00:15:30
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Mediabrus

*haha* Den spegeln vill jag ha!

2007-12-29 @ 07:03:26
URL: http://mediabrus.dinstudio.se
Postat av: Ulla

Jag behöver oxå en sån spegel!

2007-12-29 @ 09:18:45
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Mia

Det kunde lika gärna ha varit jag där på bilden *suck* Jisses vad det regnar här idag! Jag trodde vi hade vinter!!??? Jaa du Carina, det är tragiskt det som hände i skoterolyckan, tänk vad livet kan förändras snabbt...stackars anhöriga :-(

2007-12-29 @ 09:28:01
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Underbar bild, tror vi är många som känner igen oss i den spegeln :-)
Var hos mormor på hemmet uppe i Gävle och hos stortrivs där verkligen, så skönt att se hennes lycka! Men så få de ju vin till maten ibland också!
Kram Carina

2007-12-29 @ 10:05:32
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: ejmis

Här är en till som känner igen sig i översta bilden.
Hos mig snöar det idag =)
Nu sticker jag snart iväg till jobbet.
Ha en bra dag!

2007-12-29 @ 11:13:17
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0