Krog Show i Alfta

Det känns helt okey att bo i lilla Alfta istället för i någon stor stad, jag har allt inom räckhåll som jag behöver i min vardag. När man behöver lite extra glitter i bland så har vi vår Jon Anderzon som kan sätta ihop shower och musikaler i klass med det som visas i Stockholm.
I går kväll var jag och min man till Värdshuset i Alfta och fick oss en helkväll med grillbuffê och en show av lokala förmåger eller jag vill kalla dem för artister, för med deras scenvana och säkra framträdande så känns det helproffsigt.
image86
Rose-Marie Allansson, Jon Andezon, Jennie Engström och Fredrik Myrberg
image87
Jennie och Jon öppnade showen med en sång och dansnummer med vackra Kyrktjärn i bakgrunden.
image88Rosie ( som har jobbat som vikarie på Dagverksamheten där jag arbetar i sommar) med sin vackra röst kompad av Fredrik
Andra set inleddas med ett läckert James Bond tema
image93
Jons vackra ben är tyvärr inte med på bilden, men de var faktiskt urläckra i glittriga strumpor och högklackat.
Och han inlevelse som en belevad dam med skinn på näsan var SÅÅ BRA!
image94
Vad sjöng de? Allt, allt från visor, shlager till rock och hur mycket som helst, har inte hunnit smälta allt ännu.
Men det jag uppskattade mest var Rosies röst, Jennies dans och sång och Jons förmåga att få ihop det hela.
image95
www.alftawardshus.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0