Roliga bekymmer

RUSTA SOVRUMMET
I dag var jag och hämtade tapetprover till sovrummet.
Men vad ska jag ha nu då ?
Huset är från år 1915 och jag tycker att det ska få ha en karaktär från den tiden i inredning.
Sekelskift och Gustaviansk stil är något som jag är väldigt svag för.
image72
Här ligger mina tre val som tillalade vid första titten på vår säng som jag har målat om för
drygt 10 år sedan. Får jag säga det själv så ser det för jä.... ut på väggen , urk, ucsh och och fy vad det behövs en ny stil här.
image74
Den här tapeten hittade jag Duros Gammelsvenska tapeter som tilltalar mig, men....inte min dotter då, hmm?
image75
I Room valde jag den här skulle kunna göra tavlor av den, älskar rosorna.
image76
Den här tyckte mina ungdomar mest om, finns i Classic skandinavia och den ligger väldigt mycket i tiden just nu.
Min dotter skulle helst se den i guld men det passar inte till min gula säng, skulle i så fall höra med min bror om jag får hans gammla gustavianskasäng i brunt som han inte använder just nu.
Några interiör bilder från sovrummet.
Det står en gammal kakelugn i vårt sovrum och på spjället hänger en gammal klänning i jugendstil. En gammal kista som jag ropat in på aktion finns vid fotändan av sängen och tavlan här min mor målat.

I dag har jag tagit in mitt ny/gammla rumsbord som jag har köpt hos en antikhandlare för 1000 kr och tagit bort den nötta gammla bruna färgen med varmlufts pistol och laserat det vitt isället. Jag är helnöjd med det.
image80

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0