Tå flört

I dag har jag varit på fotvård och gjort fina sommarfötter
image102
Ljusrosa
tår med blå små blommor på stårtånaglarna är mina sommarfötter nu prydda med.
Det är min gulliga familj jag kan tacka det för, det var nämligen ett presentkort som jag fick i julklapp som jag sparat till mina sommar fötter.

Att det kan vara så skönt att bli lite extra om pysslad som att gå på fotvård, frissan eller tänk en helkroppsmassage med sköna oljor oj,oj,oj. Jag föredrar det före sex nu för tiden......vad det nu kan bero på ? nå väl det ska vi inte gå in på nu kanske.



I dag börjar fruntimmersveckan
image106

FREDRIK-
....är ett forntyskt namn som bildats av orden för fred och ledare eller härskare. Namnet har funnits i almanackan sedan 1702

SARA- .. är ett hebreriskt namn som betyder furstinna. Dopnamnet Sara användes i Svergie för förstagången o mitten av 1400-talet. Sedan 1698 har Sara haft namnsdag den 19 juli.

MARGARETA- ...är ett grekiskt namn, ursprungligen Margarita, bildat av ett persikt ord som betyder pärla. Margareta är det idag tredje vanligaste namnet bland Svergies kvinnor, Det är vanligt även bland de nyfödda som andranamn. Min mamma och svärmor kallas Greta båda två men heter Margareta och min dotter heter det som andranamn och alla tre är riktiga pärlor, är så glad att jag har er i min närhet.

JOHANNA-... är ursprungligen grekiskt, Ioanna, och är en feminin form av Johannes som betyder gud har förbarmat sig. Johanna har funnits i almanackan sedan 1700-talet.

MAGDALENA- ...Var ursprungligen ett grekiskt namn som betyder kvinnan som är i från Magdala. Magdala vid Genesarets sjö. För längsdan stod det Maria Magdalena i almanackan den 22 juli.

EMMA......är troligen enkortform av forntyska namn som börjar på Ermin som betyder hög eller väldig.det kan även vara en kort form av Emerentina som betyder den värdiga. emma har haft namnsdag den 23 juli sedan 1827

KRISTINA- är ett latinskt namn, ursprungligen Christiana, som betyder kristna. Kristina ar ett av de tio vanligaste förnamnen bland nyfödda men oftast som som adranamn. Kristina har ståå i almanackan så vi haft någon.
( Tagit från Allas nr.29)
image105

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0