Måste erkänna mina lustar :/

Vi pratade  lite psykologi jag och två arbetskamrater idag på lunchen.
Om Freuds syn på hur vårt psyke är uppdelat i Överjaget, jaget och detet.
Vad som styr oss mest och vad som gör att det kan bli sjukligt beteènde.
Vi var överens  om att drifter som att söka föda och fortplanta sig är drifter som
vi behöver för att överleva som art bla.

image63
 Men det här med att vilja shoppa ?
Måste väl även höra till en överlevnads drift som man måste
ha ett stort överjag för att hålla i styr......eller är det bara ett kvinnligt
beteènde från vår sammlar period i utvecklingen?

I dag skulle jag endast ha några fotoramar och ett album.
Men hur såg det ut när jag plockade ur kassen från Ds
när jag kom hem
image639
 
I DunnoBilligt  och kommer till användnig
tänker man och så rammlar det ner i vagnen.
Men att det blev så mycket med änglar på?
Jag som trodde jag kommit över min ängel period
 
Angel 2 
Det tåls att sova på det här,
natti natti!






Kommentarer
Postat av: Mia

Kaka söker maka...du ÄR ju en ängel *fjäsk* Dom är lite svåra att motstå. Men du ser, jag lämnade ju allt till dig ;-)

2007-11-21 @ 04:56:13
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag har aldrig tänkt på att shopping har med Freuds tankar att göra, men så måste det ju vara *L* Tack för att ni klargjorde det! *fniss*

2007-11-21 @ 05:06:44
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Carina

Änglar ÄR ju jul!
Vackert!

2007-11-21 @ 07:24:13
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0