Roomservice à la Carina


Gnurf
Nu har jag varit hos svärföräldrarna och hjälpt dem att tapetsera om i deras hall i tre kvällar.
Inte allas så tokigt att åka dit direckt efter jobbet och få maten serverad och bara börja med sitt
uppdrag direkt utan att tänka på matlagning och andra hushålls sysslor som oftast ska skötas
innan man kan gå in på något projekt när man är hemma.
 Washing Dishes 
Men det var inte det lättaste rummet att tapetsera,
sex dörrar och fyra garderober gör att det blir mycket
mätning och småpysssel innan man kommer runt.
 Ignoring You 
Nästa projekt är att få upp nya tapeter i deras kök
Och lite synd om dem var det idag när jag kom dit
efter jobbet. Under dagen så hade de varit i väg och bytt
en tapet som varken jag eller svärmor tyckte var bra
.......men med sig hem hade de än tapet som jag bara inte kunde
säga var okey. 
Eyes Poppin 
De har ett stort härlig bondkök med en härlig vy ut över sjön
Lössnan och blånande berg i bakgrunden från sitt köksfönster.
Ljusgråa ganska nya köksluckor med stor arbetsbänk .
Till det hade de köpt en grå tapet med svarta, silvriga och vita
markanta diagonala sträck i.
Det gjorde ont i mitt lantidylliska hjärta när jag såg det.
 Heart Shell 
Så jag stammade fram att
- Jag skulle inte valt det, känns lite för modernt i den här miljön...men det är ni som ska bo här.
 Grandpa  Great-grandma 
- Jo det kanske är det, fick de fram som svar till sin obarmhärtiga sonhustru,
sedan bestämmde vi att på lördag åker svärmor och jag och tittar ut något annat......igen 
 Shy Whistler 


Dividers Images

Humorn är det viktiga,
det som räddar en.
I samma ögonblick
som det dyker upp
försvinner all irritation
och förbittring
och ersätts av
en munter stämmning.
Mark Twain

Jag får ta till det vapnet så att de förlåter mig
Funny Clip Images - MySpace Layouts, MySpace Graphics

Kommentarer
Postat av: Mia

Tänk om du inte hade sagt nåt utan satt upp den tapeten, åsså hade dom ångrat sig efteråt??!! Näää, vad bra att du sa till, tycker jag (och säkert dom också) Hade inte en susning om det där med EH här! Kanske dom menade stor ytmässigt?? Nåja, vi får se i morron, då är det premiär! :-))

2007-11-16 @ 07:58:09
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Men va bra att du faktiskt talade om vad du tyckte om tapeten, goda råd är aldrig fel. Sen kan man ju säga saker på olika vis, gör men det på det snälla lite försiktiga brukar det tas rätt!
Kram Carina

2007-11-16 @ 08:03:41
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Mia

P.S Tittade oxå på Roomservice på webben och var lite rädd att han (Bert) inte skulle bli nöjd, han är ju som han är... ;-) Ja, inte skulle jag ha nåt emot ett sånt kök!

2007-11-16 @ 08:12:08
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Christina

Det är betydligt bättre att säga vad man tycker än att tiga, det är inte så lätt att välja tapeter det är mycket man ska tänka på. Jag har själv sålt tapeter och färg en gång i tiden och då tapetserade jag också mycket. Det kan bli stor skillnad när man ser tapeten på rullen och i den miljön som den ska sitta. Lycka till med tapetserandet. Ha det gott kram

2007-11-16 @ 14:18:20
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: jannica

hej jag älskar roomservice pogramet

2007-11-30 @ 22:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0