Home sweet home

image535

Nu ska jag försöka summera två dagar som har varit väldigt intensiva

Fredagen
Vilket  härligt väder !
Kall hög höstluft och en sol som strålar

Var tvungen att knäppa några kort på isen innan den
smälte bort under dagen.
Var till skolan på utvecklingsamtal  angående sonen,
kunde gå därifrån med ett nöjt leende
Happy
På eftermiddagen så målade jag både högt och lågt inne i sovrummet

Både tak och golvlister, runt fönster och dörrar

Kvällens final var 

image539
Hotell liggaren
på Folketshus i Bollnäs med lokala förmågor som gav en skrattkramp
i en intensiv fars med många vändningar. Det var tre bussar som körde ett stor gäng glada kommunanställda
för att se denna fars genom personalklubben i kommunen.
 Belly Laugh  Belly Laugh  Belly Laugh  Belly Laugh  Belly Laugh   
Lördagen
 
Alarm Clock 
Klockan på ringning på en lördag.....
-Ja, vad gör man inte för att få visa sin vilja
Vi var tre stycken kommunalare  som  kännde för att
visa vad vi tycker om den sittande regering  från vår sektion
 Ponder Lite konstigt att inte det är fler som ville visa sin färg, på rasterna så hörs det från många håll.
Nåväl, det gick ingen nöd på oss iallafall , riktigt mysigt hade vi faktiskt

Vi fikade på Flanör och såg över ett ännu ganska tomt torg
image541
..men som fylldes under förmiddagen av många

som ville gå
image543


Skådespelare och Göteborgaren
Roland Jansson agiterade
image545
och vi underhölls


Sedan tågade vi till M - kongressen på Konserthuset för att överlämmna
över 6000 namnunderskrifter mot deras nedragningar på A-kassa och sjukskrivna.
image550
Även TV var intresserade av vår MOTELD

Allt gick shysst tillväga men.....
lite skrajsan såg faktiskt ut när "pöbeln" kom
 Embarrassed 2 

- Jo. det är klart man måsta springa lite i affärer också när man är i den stora staden.
Man kan ju bara titta  Blushy 2 
...titta där REA !!!
Det är ju löningshelg också, å vad billgt

150 :-
Nog kommer de till användning för en rödstrummpa som mig.
En vacker dörrkrans hittade jag också  på torget
image553

Kommentarer
Postat av: Mia

Syster hälsar tillbaka! *L* Vi är liiite "dagen efter" så nu ska vi ut i friska luften en stund. Kul att se bilderna från Gävle och att det finns folk som engagerar sig medan andra sitter hemma och pimplar rödvin med släkten ;-) *skäms egentligen*
Häftiga inköp du gjorde också!

2007-10-28 @ 08:40:44
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag håller med Mia, beundrar ditt engagemang!

2007-10-28 @ 10:02:13
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Christina

Du verkar ha haft två bra dagar. Själv har jag varit på Hotelliggaren i Stockholm, men tyvär hade jag nog för höga förväntnigar för jag hade hört så mycket possitivt om den så jag blev besviken. Ha en fortsatt skön dag, kram

2007-10-28 @ 12:46:08
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Carina

Åhh, på flanör har jag varit massor med ggr och dansat?!?! Förr i tiden var där ett disco som hette Dollhouse nämnligen!
Fin krans, lika min :-)
Kram Carina

2007-10-28 @ 20:41:57
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0