Inkommna historier på min mail

 3D Prom Queen 

Kvinnors svenska i vardagen

1. Ja = Nej
2. Nej = Ja
3. Kanske = Nej
4. Vi behöver = Jag vill ha
5. Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här
6. Vi behöver prata.... = Nu har du ställt till det...
7. OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga
8. Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot.
9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex? 

 Mullet 

Mäns svenska i vardagen
1. Jag är hungrig = Jag är hungrig
2. Jag är sömnig = Jag är sömnig
3. Snygg klänning = Snygg urringning
4. Jag älskar dig = Jag vill pöka nu
5. Jag har tråkigt = Vill du pöka med mig?
6. Ska vi dansa? = Vill du pöka med mig?
7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du pöka med mig?
8. Ska vi gå på bio? = Vill du pöka med mig?
9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du pöka med mig?
10. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög


Och till sista......

Först skapade Gud åsnan.
Animal # 196891
Gud sa till åsnan:
- "Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i huvudet. Du kommer att leva i 20 år."

Åsnan svarade:
- "Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?"

Gud accepterade åsnans förslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Sen skapade Gud hunden.
 Dog 18 
Gud sa:
- "Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år."

Hunden sa:
- "Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år istället?"

Gud accepterade hundens förslag.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Därefter skapade Gud papegojan.
 Parrot 3 
Gud sa:
- "Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal."
  
Papegojan undrade:
- "Det låter väldigt enformigt. Kan vi inte säga bara 50 år?"

Gud accepterade papegojans förslag.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Till slut skapade Gud mannen.
Caveman
Gud sa:
- "Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen. Du skall bli 20 år."

Mannen svarade:
- "Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre?"
(Nu visar mannen för första gången ett prov på sin intelligens...)
- "Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som hunden tackade nej till, samt de 25 som blev   över från papegojan också?"

Gud accepterade mannens förslag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet.
Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens behov, leva på rester från bordet och vakta huset i 20 år. De sista 25 åren av sitt liv sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor irritation för alla i sin omgivning.
Thinking......så kan det gå när man håller sig framme  Shy Whistler 









Kommentarer
Postat av: Christina

Skrattar..... den var bra tycker jag. Kram

2007-10-12 @ 09:27:19
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Helen

Haha precis så är det ja ;) De andra har jag hört innan men de är oxå roliga.
Vad ska du hitta på idag, själv har jag varit en tur till Svedala för att fixa lite saker. Skönt att det är fredag o så är det ju Idol ikväll om man nu vill se på det.
Ha en fin dag.

2007-10-12 @ 11:26:46
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Jo den där mannen får utstå mycket i mailboxarna:-)
Har fått dom alla, men så är det när man haft boxen ett bra tag:-) Gör inget.. kul att höra igen och igen..
Ha en trevlig kväll. Kramar

2007-10-12 @ 15:17:10
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag är nöjd med föreläsningarna men inte med work-shopen under konferensen.

2007-10-12 @ 16:40:46
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Oj vad bra! Det blev en lyckad början med skratt, på min fredagkväll! *S*

2007-10-12 @ 19:10:48
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Helena

Ha,ha. Ja, se karlar...den var riktigt bra.
Kram och trevlig helg.

2007-10-12 @ 19:25:28
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Cissi

*skrattar*
Den var bra!
Hoppas du får en trevlig helg!

2007-10-12 @ 21:32:33
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Paula

Oh va bra den var med kvinno- och män-språk!

2007-10-13 @ 16:03:55
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0