Japanska ordspråk

image519
((Min Japanska -05)

Skrapa inte din sko, när foten kliar.
Var generös med din energi... Var generös med ditt leende
Vacker kvinna har ingen ålder.
Jag tycker om dej, jag tycker om att arbeta, Jag tycker om ditt leende.
Bättre att se en gång en höra 100 gånger.
Ett leende är värt ett tusental ord.
Även apor faller ner från träd.
Alltid leende, alltid artig, alltid vänlig.
Folk avslöjar sitt sanna jag när de är fulla.
Din skugga är skrattande.
Bra medicin smakar beskt i munnen.
Ett leende utstrålar från hjärtat.Geisha
Möte är början till avsked.
Folk tycker om att bli prisade, så gör det allt vad du kan.
Stöta runt i en buske och en orm kommer att komma fram.
40% ord, + 15% ansikts uttryck +15% minnen 30% leende = 100%  kommunikation.
Varhelst där en hemlighet finns, där måste också någonting vara fel.
Ditt leende är ditt hjärtats bidrag, vad vänligt leende bär du på idag ?
När du går och handlar använd dina ögon, inte dina öron.
Vi ler inte därför att det inte har hänt något bra, däremot händer det något bra när vi ler.
 En groda i en brunn vet inget om havet.
En blomma som har lossnat kommer inte tillbaka till grenen.
Skönhet är flyktig, men den tilltalar oss.
En person som är full av förtroende har ett lysande leende.
Ett leende är ett bra hjälpmedel för ett skadat minne och kropp.
Du ler när du är lycklig, Du ler när du har roligt, men när du gråter borde du le.
Han som lyssnar bra, talar bra.
Falla ner sju gånger, stå upp åtta.
Om du tror allting som du läser, bättre att inte läsa.
Syn utan agerande är en dagdröm, agerande utan syn är en mardröm.
Den som reser till sin käraste är tusentals mil inte långt borta.

(lånat från Japanska ordspråk)


Kommentarer
Postat av: Ulla

Oj, så MYCKET klokt...Kan jag leva efter en så har jag åstadkommit mycket

2007-10-23 @ 06:18:34
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Ulla

Svar: Blandaren är fulsnygg tyckte vi. Handtaget fungerar som en joystick och kranen kan höjas och sänkas. Det innebär bl.a. att det blir mindre skvätt än från en traditionell hög kran.

2007-10-23 @ 06:20:42
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Think Twice

Kloka ord med mycket sanning bakom!

2007-10-23 @ 12:04:57
URL: http://blueblueeeys.webblogg.se/
Postat av: Paula

Japanerna har många visdomsord! Tycker det är kul att läsa helt nya sådana från andra länder. Alla har sitt sätt att uttrycka det som många tänker på..

2007-10-24 @ 16:42:02
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0