städa eller inte städa

Ett hus blir ett hem först när man kan skriva 'Jag älskar dig' på möblerna.

En dammvippa

Jag har tillbringat oräkneliga timmar med att STÄDA! Det brukade ta mig 8 tim varje veckoslut att göra allt precis perfekt -- 'om någon skulle komma.' Sen upptäckte jag en dag att ingen kom; de var alla ute och levde livet och hade kul! Så numera, när jag får besök känner jag inget behov av att ursäkta hur det ser ut i mitt hem. De är mer intresserade av att höra om allt jag gjort medan jag var ute och levde livet och hade kul.

Och om du inte har räknat ut det här än, så, snälla, lyd detta råd: Livet är kort. Njut av det!

Damma om du måste, men vore det inte bättre att måla en tavla eller skriva ett brev, baka en kaka eller så ett frö, fundera över skillnaden mellan önska och behöva?

Damma om du måste, men man har alltför lite tid, till att simma över floder och klättra i berg, lyssna på musik och läsa böcker, umgås med vänner och leva sitt liv.

Damma om du måste, men världen är där ute med solen i dina ögon, vinden genom ditt hår, ett lätt snöfall, en regnskur. Den här dagen kommer inte tillbaka.



Vilken härlig läsning,  hittade det hos Vardagssnack
Blushy 2
 
en filosofi jag gått efter ganska längen nu






Kommentarer
Postat av: Mia

Hihi, jag har tagit upp städning i tisdagstemat *L*

2007-10-16 @ 13:19:43
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Christina

Detta var jätte bra, ligger mycket tänkvärt i det. Jag som ska städa nu när jag bloggat färdigt, leeeer.....

2007-10-16 @ 14:24:59
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0