Fullmåne

image413
kortet är taget från vår balkong kl 20.30 26/9 -07

MÅNEN

Ja den vita härliga ljuskällan som kommer om natten.
Ibland är den full och ibland avtagande.
Vissa av oss kan bli konstiga när den fulla sidan kommer fram. Och det är både till det bättre och även till det sämre.
Men vi vet i alla fall att månen har inverkan både på oss och djuren och vår natur.

Där finns mycket som månen gör. Vissa forskare säger att vid full månen stiger brottsligheten ganska markant.
Många av ritualerna vi häxor utför ska göra vid full månen.
Att plocka in vissa örter och tillagas görs många gånger vid fullt tillstånd. Många går ut och dansar nakna under månens sken.
Så jag tycker att du ska njuta att så i månens fulla belysning och ta energin som den ger oss.

Vi har full måne- det är då som månen är helt vit och   lyser som starkast. Full månen tiden är en bra tid att göra upp med sig själv.
Denna fasen är mest uppmärksammad och fruktad.
Denna månen kan skapa osäkerhet och irritation, starka drifter, fantasier och idéer, något som du själv kanske inte är medveten om.


Ska vi dansa nakna i kväll i månens sken och få lite energi
Njja, vet inte om jag vågar riktigt själv heller Emotion Images
Men lite mer alena i en stuga utan grannar
skulle jag ställa upp med ett gäng liksinnade.
Gif witches Images
eller......vad stod det ovan?
Starka drifter och ideér som du själv kanske inte är medveten om kan komma fram.
Hua, jag drar nog på mig nattlinnet och lägger mig som en snäll flicka ikväll också då.

Har ni någon käning av när det är fullmåne?

Winking Yellow Smiley Face Images


Månen lyser in i mitt  vardagsrum


ejmis  visade sin soffhörna
och uppmanade andra göra det
Så här ser den sällan ut, oftast ligger raggsocka (hunden) där utsräckt så att det knappt finns någon plats för oss och gissa om hon suckar när vi trängs med henne där.
 Vi tvåbenta i huset slåss för det mesta om den här platsen. Hilton vår härliga fotölj som man kan tippa så att man kan ligga i den.
image417
Så här ser det ut för det mesta på helgerna i soffan.
Beslagtagen av en tonåring, tidningar fulla bordet, hissgardinerna helst nere och Tv:n
påslagen ifall det blir något bra.


Kommentarer
Postat av: Helena

Trevlig läsning =)
Jag hittade faktiskt ett par Vagabond i strl. 36 idag. Gissa om jag blev lycklig???
Kram.

2007-09-26 @ 22:50:43
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Carina

Grattis!
Då kan jag nöta vidare på mina och du slipper tänka på att kanske ha raggsockor i dem när du skulle ärva dem ;)

2007-09-26 @ 22:55:42
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Think Twice

Lustigt jag var också på väg att göra ett inlägg om månen här igår då jag också på kvällen fotade fullmånen:)
Men jag känner starkt av den då jag sover mycket sämre och har även svårare att somna in, men jag tycker det är lite mystik i luften när det är fullmåne och njuter fullt ut när jag ser den lysa upp så fint!
/Kram

2007-09-26 @ 23:38:06
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Helena

Hoppas din dag blev bra. Det är ju snart helg =))

2007-09-27 @ 15:25:09
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Mia

Jag blir också konstig när den fulla sidan kommer ..*hoppsan*
Jag hade ett mörker (kan man säga så när det är fullmåne?) att somna igår kväll men hade inte en tanke på fullmånen förrän i morse när jag såg den, då förstod jag! Håller med Think Twice vad gäller mystiken, det är med lite skräckblandad förtjusning jag upplever fullmånen...så är det ju det där med varulvar o sån't...mooohaaaahaaa...

2007-09-27 @ 16:59:28
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mia igen!

Himla snygg soffa du har! Å för att inte tala om ditt soffbord....men om du har köpt det på Erikshjälpen så vill jag inte veta det.. ;-)

2007-09-27 @ 17:01:07
Postat av: Carina

hmmm...klart du ska stilla din nyfikenhet på var jag köpt bordet Miia ;)
Det är ett gammalt skrivbord som jag hade en värmepistol för att få bort den gammla nötta bruna färgen med och vitlaserade istället och kappade benen på.
det är inte E.h uan en anyik handlare här i byn som jag köpte bordet av för 9oo:-

2007-09-27 @ 18:41:41
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: ejmis

Den fåtöljen skulle passa mig perfekt!!

2007-09-27 @ 20:52:16
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mosis

hörre du DU! lägg inte all skuld på mig för att det ser stökigt ut på helgerna, och det är elias som drar ner gardinerna!

2007-09-27 @ 21:19:37
Postat av: Carina

Hi,hi jag väntade mig en liten kommentar därifrån
och alla filmer som läggs på hörg säger sonen att
-det är inte BARA jag som tittar. Moa gör det också ;)

2007-09-27 @ 22:07:25
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0