Hemma igen....

......efter två politiska dagar där vi filat på vår strategi framåt.

image385
Anne-Marie Lindgren var där första dagen och pratade om ojämnlikhetens pris och den nya
arbetsmarknaden. 
Vad ska partiet göra för att planera de bästa insattserna framöver?
Var en fråga hon ställde till deltagarna från lokala föreningarna, ABF och fack folket.
Det är fortfarande så att det är folket/medllemmarna som bestämmer vad som är viktigt och skall drivas i
det Socialdemokratiskpartiet som fortfarande är en folkrörelse och inte ett parti med akademiker och företagare
i toppen som styr vad som ska drivas i partiet.

Vem är A-M Lindgren kanske ni undrar?
Jag måste erkänna att jag inte heller visste vem hon var, men vet nu att hon har skrivit böcker ilag med Ingvar Karlsson bla. och är sakkunnig i partiet. Kunnig men ack så svår att lyssna på, låångsam :/


På kvällen var det middag på Skandic Bollnäs
Kolla in vyn från mitt rum, det heta duga det med utsikt över Varpen.
Middagen var inte så bra, Två "skosulor" alà Black and Vithe. :/
och så natta jag mig själv vid 23.00 tiden till mina partivänners
suckar, jag vet jag är väldig tråkig på fredagkvällar.

image389
I dag har Håkan Juholt varit med oss som är biträdande partisekreterare.
Han är sprudlande intressant att lyssna på.
Vi hade mycke diskussioner om hur vi ska gå framåt.

Familjen hämtade mig på stan på eftermiddagen och hemma så väntade en present från Moa
till mig och gubben  bara så där ändå.
image392
Hon tyckte de var så läckra så hon ville ge oss dem. Gullungen där ;)

Jag avslutar med att länka till min lokalaförening
Socialdemokraterna i Ovanåker
På måndag så är det kommunfullmäktige på kvällen så då tar vi en fajt med vår borgliga kartell.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka läckra muggar du fick.
Lördags kramar.

2007-09-22 @ 17:56:08
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: ejmis

Vilka fina muggar! Var kan hon ha hittat dom?

2007-09-22 @ 22:37:33
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Carina

I Ljusdal på Whallins en ny upptäckt affär för henne som jag själv inte har varit på, men jag skall nog ta mig ett besök jag mè ;)

2007-09-22 @ 22:44:08
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mia

Jättesnygga muggar!
Du verkar ha haft en intressant helg men det är väl jobbigt också, att sitta och lyssna och vara så engagerad?

2007-09-23 @ 08:35:38
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Erik

Filippa K muggar?
Snygga va dom iaf! ^^

2007-09-24 @ 10:57:37
URL: http://theartist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0