Höstfägring

image281

I dag har insperationen flödat
Började dagen med en härlig sovmorgon, mitt i veckan !!
Kändes väldigt lyxigt att få en fridag  lite oplanerat, såg på mitt schema
i måndags att det var tomt på min rad idag pga en schemakrock  som jag glömt,
inte så konstigt att den var borta i mitt huvud eftersom vi lade september schemat före semestern.
Hela förmiddagen så poade jag på med lite datasurf, kaffe,prata med mamma i telefon , stoppa i en tvättmaskin och gick en promenad med en lycklig hund som var glad att matte var hemma.
Mitt  på dagen så for jag och mamma till Byn för att göra en fyndrunda på Erikshjälpen.
Och jag fyndade faktiskt en mockkappa för 220 :- , en tröja till sonen 30 :- och en korgen 30 :- som jag
gjorde ett höstblickfång av .

Kvällen blev varm och behaglig efter en ganska kylig förmiddag så jag blev ute en stund och gjorde lite trädgårdsarbete.
När jag rensat bort den frysta surfinian i tråtråget så tittade en liten vårviva fram.
Tomatplantat såg väldigt tagen ut stackarn, men jag lyckades få en sista skörd tomater som ska få mogna inne .

image284


Här är min lilla trädgårdstomte som vaktar min trädgård vid  grinden,
han ser liten och försynt ut men skenet bedrar .


Rävsvansarna i zinkbaljan såg inte så vackra ut där längre
image287
.......men så här får de hänga med ett tag till.

image288
Nu är jag nöjd med min entrè ett tag.
Nästa gång är det dags att  plocka mossa, enris mm
och pynta inför vintern brrr....

Kommentarer
Postat av: solgudinna

Vilket fint hus du har.
Vet du om att blåa dörrar håller ont borta.
Det tror d i grekland i alla fall.
Jag har också blå dörrar på mitt hus.
God natt.

2007-09-05 @ 22:37:45
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Carina

Erat hur ser ju unerbart vackert ut, såna fina
entrédörrar ni har!
Usch just nu så känns trädgården som ett väldigt
dåligt samvete för mig bara, har mest pysslat inne
sen vi flyttade in i huset!
Också är det ju så mycket mördarsniglar så bara det gör att jag drar mig för att vara ute och greja! En sån fin mjölkkanna har vi ute på gården också :-)

2007-09-06 @ 10:21:05
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: ejmis

Vad du har gjort höstfint!

2007-09-06 @ 19:31:57
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Är det en Hälsingegård ni bor i?? Sååå fint...När det gäller höst och trädgård, så är jag just nu väldigt glad att jag bara har balkong.. ;-)

2007-09-06 @ 19:40:18
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Mia: Nej det är inte en hälsingegård men därimot ett gammalt timmerhus som är byggt 1915.
Jag brukar säga att det är ett "Bullerbyhus"

2007-09-06 @ 21:14:28
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0