Nya budgeten, vem skrattar högst ?


Har du inget jobb?.....osis skriver Lena Melllin i  Aftonbladet  

Fantasy Images

 Regeringens metoder gränsar till det brutala
Regeringen är bedövande konsekvent i sina ambitioner att jaga ut folk på arbetsmarknaden. Med piska och morot görs skillnaden mellan jobb och bidrag allt större.
......de gick faktiskt ut med att arbete lönar sig, men inte på bekostnad av de som har det sämst i samhället fast det kan man kanske räkna ut med lillfingret när man vet att de tjänar kapitalet vår allians.

De har också haft mage till att kalla sig ett arbetarparti (M) (då riktigt knyter det sig i min mage.)
Arbetarparti ? - Ja, alla ska jobba resten skiter vi, var det nog de tänkte.

Arbetarparti är för mig att man solidariskt hjälper varandra när man inte är fullt arbetsduglig eller arbeten inte finns tillgängligt för alla och att vi arbetare tillåts organisera oss så vi kan tillsammans skapa rättvisa löner och försäkringar till de som är med i fackförbund.
Företag ska inte kunna "köpa" oss med olika förmåner som de tycker att man är värd eller inte.

"Hus är lätt att rasera men tar tid att bygga upp"
Hur långt kommer det att gå och kommer vi när vi tar makten igen att kunna skapa skyddsnät igen för de som håller på att trilla.
 Det finns många argument som säger att det fuskas med bidrag. Visst finns det de som fuskar och det är för
jäv... att vissa inte har moral nog att förstå deras bästa med att värna om de skyddsnät som vi skapar i samhället .
Det finns de som säger att samhället är för jäv... . 
Vilka är samhället ? 
Jo  det är vi som bor där, och som på demokratiskt sätt väljer vilka de vi vill ska reprensetera oss som bor där
 lokalt (Kommunen)  regionalt (Landstinget) och nationellt (regeringen).


Sexy Warrior Woman in Red Images
Phh, vilken urladdning det var, känner mig som en  "röd amazon" ;) 
Men skönt att lätta på trycket lite innan jag ska på A-dagarna (arbetarrörelsens dagar) i 2 dar.

Så inget bloggande från min sida då på ett tag : /
blivit som ett begär känner jag.
Gif heart Images
Kramisar och sköt om er önskar jag från mitt röda hjärta.

Kommentarer
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Regeringen, den sittande retar gallfeber på mig oxså.
Allt som den kom med idag.. ja jag säjer bara.. sparka på oss som redan ligger är inte schyst..
Såg just på Achbergs program, Grannsämjan.. ja, ja jag säger då det, vilka tjuriga barnungar:-(
Ha de vi hörs eller skulle du inte blogga på ett tag nu?
Natti o sov så gott..:-)

2007-09-20 @ 23:28:58
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Carina

Tänk att jag kände på mig att jag skulle få medhåll från en kaffeböna ;)
Ja, jag blir borta en hel natt! (fniss)
Det är jobbigt nog när man har blivit "bloggtagen"

2007-09-21 @ 11:18:34
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: ejmis

Ja den nya regeringen ställer verkligen till det på flera sätt... =(
Hoppas du får trevliga A-dagar!

2007-09-21 @ 11:52:17
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag gjorde vad jag kunde på valdagen...jag är inte SÅ pigg på den, för närvarande, sittande regeringen.

2007-09-21 @ 13:42:23
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Carina T

Håller fullständigt med dig om det du har skrivit. Som att det inte vore nog jäv..gt (vågade inte skriva hela ordet, fniss!) att vara sjukskriven eller arbetslös!
Man hoppas att alla förstår det där med "Hus är lätt att rasera men tar tid att bygga upp"
Ja ja hur som helst ha en skön helg så hörs vi till veckan.
Kramisar!

2007-09-21 @ 18:31:46
URL: http://www.ozzyeddie.se
Postat av: Mia

Jag blir sååå förbannad! Ursäkta uttrycket...det är hela tiden dom som redan har det svårt, som ska offras för att de som har det bra ska få det bättre! Jag kan inte tolerera det och blir fruktansvärt upprörd!!

2007-09-21 @ 18:42:51
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Nää detta är inte riktigt klokt!!
Känner mig arg, irriterad och tvär
när jag tänker på hur de gör för de som
redan har det dåligt.
Men vet du va?
De blir inte långlivade, tro mig!
Ha en go helg :-)

2007-09-21 @ 20:38:42
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0