Ska man kalla det här för semester ?

Tanken var att vi skulle ta husvagnen till fjällen för att få lite höstfägring
och prova på husvagnslivet  i lite kallare väder i helgen.


men vädret ville inte vara med oss så det blev en fredag med planerad semesterdag och med stora jobbar
tag istället.
Det var vår lillstuga som fick sig en make over
image356
Med nya gardiner och en duk med höstfärger på så var verket fulländat.
Det var inte på smått vis det såg ut här före, två steg in i stugan så var det stopp
p.g.a allt bråte som hade samlats där inne sista åren, saker efter Moa i studenthem,
en massa loppis saker som blivit kvar efter ett försök att sälja och urvuxna kläder från barnen.
säckar har fyllts som gick till sopptippen och saker som ska lämmnas till Erikhjälpen i morgon.
Pigtittaren från då jag var barn kan jag inte skilljas från, byrån har jag målat för länge sedan och lika så tavlan ovanför, lampan stör mig där den står ser jag, bort,bort.
Den vita skänken ropade jag in och rustade upp när jag flyttade hemifrån början på 80-talet.
 Eksoffan är mammas men har bott här inne längen nu, älgtavlan hängde på samma ställe när vi köpte huset och jag förmår mig inte att flytta på den, något säger mig att den ska hänga där, konstigt?

Det har ätits surströmming här några gånger och vi eldade i spisen oxså.
Sommaren -94 som var så otroligt varm kommer jag håg vid ett tillfälle
då vi åt middag här p.g.a det var bara 25 grader varmt där inne riktigt
svalt tyckte vi då, det skulle vara den här sommaren det :/

Kommentarer
Postat av: Think Twice

Vad synd att det inte blev av eran fjällresa det lät riktigt trevligt annars, ja då fick ni röja lite i stället, men vissa saker kan man bara inte förmå sig att kasta...dom bär för mycket minne med sig..själv är jag en kronisk ekorre, det gäller att samla på sig till kommande tider;))
Pigtittare hade jag med, kul grej!
Ps! Nu äntligen finns svaret!

2007-09-14 @ 22:39:56
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Mia

Det kanske kommer tillfälle när ni kan göra fjällresan längre fram? Men vad ni har jobbat!! Oj!!
Vet du, dom där ljusstakarna, paret med folkdräkter, såna har jag haft en gång och vet inte var dom är nu efter alla flyttar, men jag tycker faktiskt dom är fina, så jag saknar dom lite....*L*

2007-09-15 @ 08:19:38
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Hoppas ni snart får göra en fjällresa.
Vilken härlig stuga ni verkar ha där och så fina gamla saker.

2007-09-15 @ 11:10:36
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Inte så skönt med migrän!! Går det att stoppa eller måste det "värka ut"?? I så fall hoppas jag att dt inte tar alltför lång tid, krya på dig! Kram!!!

2007-09-15 @ 18:18:29
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0