Trädgårdensdag....

......på Mobackens i Bollnäs har Moa, mamma och jag varit på idag
image305
Verkligen inspererande att gå där och titta fast det är höst


 Det  var mycket som bjöds på förutom växter
utställning av textiljer, muggar, foto, heling, flinka händer som gjord luffarslöjd och björnmossa mobiler samnt levande musik......

Är det någon som känner igen artisterna ?
Han i brun mocka jacka såg jag vem det var
Lars "Rosen" Kvick
men den andra farbrorn kände jag inte igen
Rösten var nog sig lik men att det var

Thore Skogman såg jag inte
sorry Thore.

image318
Vi stod länge och funderade om stackarn ville ha hjälp upp ur tunnan  =/

Handla gjorde vi, gick inte hålla i pengarna när man såg allt fint

och fikade

men ska saningen fram så blev det en tur till Dollar Store oxså
såg härliga "pinnbollar" på Mobackens som jag gärna ville ha
som kostade 69:- st  väldigt dyrt tyckte vi när de kostar 20:- st.
på DS och är snarlika
image316
Jag har satt massor av gula tulpanlökar, två vita aliumlökar och en hög lila aliumlök
så att jag får lite vårfint på köpet oxså under höstljungen och
 en äppeltimjan som luktar underbart av äpple och pinnbollen
.

Kommentarer
Postat av: Paula

Oh, är det så man ska göra? Har sett nystanen på DS men inte fattat vad man gör med dem, haha!
Ja dumt kanske men, nu vet jag!

2007-09-10 @ 17:02:19
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Där var syrran och jag i våras, hur kul som helst! Men ok, nog är dom lite dyra...*L*

2007-09-10 @ 17:41:51
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0