Karnevalståget

Nu har vi sett årets "alle man ur hus" händelse på vår by
De som åker  genom byn denna söndag helt ovetande
får sig en riktig .....
 Shock 4

Först sitter och står massor med folk längst hela
Långgatan och väntar och väntar på att det ska börja.
Man kan tro att det är kungen som är på intågande.
Sedan blir det total stopp för trafiken när karnavalen
sakta rullar fram genom byn.



Hälge bor i en liten by utanför metropolen Alfta



Pampigt värre med flaggor
och blåsorkester i täten



Dessa damer herrar kom lite mer mitt i tåget



  
Jag fick en rabattkupong av Landstinget Gävlàjåll....
tror banne mig jag ska hala upp den när jag ska på mammografin
nu i dagarna. ;)






Polsk bärplockarbil





Behövs det översätting av vårt tungmål ???
Sörjer gör vi vår Statiolmack mitt på byn.
Flaggan på halvstång och vi snart blir
en fäbovall : /



Sensur

    

Mer än så får ni inte se
av vår metropol som börjar likna en fäbovall



Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Gud så länge sedan jag var på karnevalståget!

Meeen, har macken stängt i Alfta?!?!

2008-08-10 @ 23:06:25
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Mia

Men vilken fäbodvall, sen!!! Skön stämning verkar det vara där i alla fall ;-))

2008-08-11 @ 08:08:59
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: synne

Det var en kul serie med bilder.

Polska bärplockare var ju helt suveren hehe....

Tack för att man fick vara med.

Kramen mig.

Synne.

2008-08-11 @ 08:48:40
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0