Nostalgi tripp

I ett strålande januariväder med solsken har vi varit ut på en tripp idag

image1030

Först så var vi och hälsade på svärföräldrarna

M och E hjälpte dem med lite
ved så de inte ska behöva bära
från vedboden.

Jag passade på att ta en runda i
det vackra vädret och letade något 
att fota. Jag hittade massor med
spännande motiv och har nu en hel mapp
med fina nostalgi bilder på min dator.
Det är på gammla bruksföremål som har
har gjort sina glansdagar och fått gått till vila
i gammla lador bla.

Den gamla smedjan
image1033

Nere vid sjön ligger en gammal smedja

Många spännande saker finns kvar i den
och även utanför.
Visst är det en föregångare till dagens tvättmaskin som ligger där i snön?


Kikar vi in i gluggen så synns en gammal amerikakoffort
och eldstaden i smedjan.


Öppnar dörren till smedja och hittar en tvättbräda
som ser helt duglig ut och en såg som har gjort sitt.


Kommentarer
Postat av: Carina

Bara undrar, bor vi i samma land vi???
Ser inte så ut!
Kram och ha en fortsatt go helg :-)

2008-01-26 @ 17:27:45
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: synne

Vilka bilder......
Härligt att se hästarna som jobbar. Finns inte så många kvar i skogen längre.
Kolbulla är inte helt fel heller en sån dag.
Kra i natten från
Synne :)

2008-01-27 @ 03:40:47
URL: http://nabolandet,blogspot.com
Postat av: Mia

Det där, det kallar jag hästar! Ja, det blev en riktig nostalgitripp och det gillar jag...så nu märks det att jag börjar bli verkligt gammal :/
Visst 17 är det en tvättmaskin??? Och en sån där tvättbräda har jag använt ett antal gånger, hugaligen vad dom slet förr och ändå var det bättre då....För trots allt slit så var tempot annorlunda.
Tack för härliga bilder, Carina!
P.S Funderar fortfarande över ett sånt där sidebord, jag är himla sugen! ;-)

2008-01-27 @ 09:09:19
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0