Återvinning

Sweden

 Norway  


En svensk sitter och äter frukost på ett café. Vid sidan av honom sitter en norrman och tuggar tuggummi.

Ouppfostrat inleder norrmannen: "Äter ni svenskar hela brödet?"

"Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar: "Ja, naturligtvis!".

Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger:
"Det gör inte vi hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanter samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs sedan till Sverige."

Norrmannen frågar vidare: "Äter ni marmelad till brödet också?"

Svensken svarar lätt irriterad: "Ja, naturligtvis!"

Medan norrmannen nu högljutt tuggar sitt tuggummi, säger han:
"Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs sedan till Sverige."

Nu blir det svenskens tur att fråga: "Säg mig en sak, har ni sex i Norge?"

Norrmannen ler och svarar: "Ja, naturligtvis har vi sex."

Svensken lutar sig över bordet och frågar:
"Vad gör ni med kondomerna efter att ni använt dem?"

"Vi kastar dem!", svarar norrmannen.

Nu börjar svensken le.... sedan säger han:
"Inte hos oss, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer dem till Norge som tuggummi!
    


Fått på mailen idag och vågar mig på att publisera den fast jag har bloggvän i Norge
......men jag tror hon klarar den   ;-)





Kommentarer
Postat av: synne

Den där är så kanon bra hehe.....
Man får tåla såpass ska jag säga.
Men nu vet jag varför jag aldrig tuggar tuggummi hehe....

Kram från nabolandet
Synne :D

2008-03-11 @ 02:50:28
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Mia

Med glimten i ögat så tror jag det går bra...ser ju det på kommentaren ;-)

2008-03-11 @ 12:22:31
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0