Råd från hjärtat



Man kan inte hjälpa sig själv om man inte kan hjälpa andra.
Vi är alla förbundna med varandra och ingen kan enbart
förverkliga sin egen lycka.
Om man ska vara egoist ska man se till att vara en
intelligent egoist genom att hjälpa andra .
DALAI LAMA



image1165

Nu har jag kikat lite i bokreafyndet som
jag har hört så mycket om men inte
blivit av att köpa för en nu.

Den är uppdelad i olika kapitel
med överskrifter som:
* LIVETS ÅLDRAR
*  LIVSSITUATIONER
* SAMHÄLLSROLLER
* BETEENDE OCH SINNESTILLSTÅND
* DET ANDLIGA LIVET
Den behöver med andra ord inte läsas från början till slut för att få
ett samanhang utan man kan med fördel läsa enskilda stycken.


" Ett möte med Dalai Lama förändrade ens liv.
Hjärta och förstånd genomgår en fullständig
förvandling. Dalai Lama är både den enklaste och
mest komplicerade människa som jag känner.
Han är både konstnr och bonde
- som alla stora stjälar-
och kan därför tala till  alla och envar "
RICHARD GERE


Kommentarer
Postat av: ejmis

Den skulle kanske alla behöva läsa...

2008-03-02 @ 15:34:46
Postat av: Anonym

Den mannen han har fattat hur man ska leva...

2008-03-02 @ 15:56:09
Postat av: Mia

Ytterligare en vill-ha-bok ser jag!

2008-03-02 @ 17:57:53
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0