Balen

En dag i balens tecken....


Klänningen hänger där förväntansfull
image1629
Redan vid 12.00 tiden kommer Kristina för att
hjälpa Moa med frisyr och smink

Jag sköter marktjänsten och bjuder på pastasallad till lunch

Vid 14.00 dyker chaffören upp
(hennes pappa)
image1634
Nu har klänningen kommit på och Kristina gör de sista piffet innan hon är nöjd.

......vacker som en dag
image1638
I vår grannes lånade jeppe så bar det av till balen.

Jag var där lite före så att jag skulle hinna se lite fler balgäster komma

Det ena ekipaget efter det andra rullade in......

jag vänta och vänta i den stekheta solen...

DÄR kommer de ...

image1650

Nu kan du förenas med dina klass kamrater och dansa natten lång
image1651
Tänk vilka brudar!!
 De har sytt sina balklänningar allihopa, några med både svett och tårar.
image1652
Dröm dig bort nu denna natt..
....glöm allt slit med prov och läxor
....glöm dina funderingar på vad som väntar dig till hösten
....glöm allt som tynger
dröm
......i natt är det bal
inte på slottet men på...
image1653


Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad härligt det ser ut, och vad fin hon är!!
Jag blir faktiskt lite rörd...

2008-05-31 @ 22:55:16
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Den bästa tiden är nog nu! Vackra i sina klänninger!

2008-06-01 @ 07:00:41
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Men du.... tänk att man får gå på bal så här på morgonkvisten... vilken tjusig tjej du har. M mmm det får mig att minnas mina två studenter här hemma för bara några år sedan.... det var de roligaste veckorna man kan tänka sig. Fest lyx o flärd.

Vilket underbart balväder ni fick. Hälsa skönheten på bilden att hon är sååååå fin.

2008-06-01 @ 07:54:09
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: synne

Hon är klädd i solens färger. Vacker som en solnedgång.
Har inte tagit studenten så jag har aldrig varit på bal....
Hoppas hon danskade och njöt hela natten.
Kram Synne :D

2008-06-01 @ 08:09:10
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Paula

Vilka härliga bilder! O vilken underbar röd färg på klänningen! Visst är våra ungdomar vackra, stiliga och.,..just det, unga!
Själv tog jag aldrig studenten, hoppade av ett år innan, men bal det hade dom inte på min tid, inte i Hfors i alla fall.
Inte var det bal för dottern heller när hon gick ut gymnasiet...
Din damm är jättefin, om jag hade orken skulle jag försöka fixa till en till nästa sommar...vem vet? Kanske sprudlar jag av energi om ett år sådär...
Ha det nu så gott, tänk va skönt när semester hägrar!

2008-06-03 @ 12:12:06
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0