Vår i trädgården

image1480
Jag har gjort ett riktigt dagsverken i trädgården idag.
Men så känns det i ryggen också......fast jag tror inte jag är ensam
om det, ett flertal bloggare känner lika efter vad jag förstår av deras inlägg.


          
Jag började vid entrén till vår trädgård
Som fick en riktig ansiktslyfning,
lite mer jord ska de få mina stackars smultronplanter
som växer där i lag med en funkia, Bergenia och
 något gult som växer som ogräs men namnet har flugit bort för mig :/
Med jobbigast var det dock
att få bort allt ogäs i skarvarna på stentrappan.

Vid min flamingos
 fötter står två stockroser
som jag hoppas
ska blomma i år.
Satt dem i fjol.

image1484
Premiär för gräsklipparn var det idag.
Sonen drog igång den på först knycket och
gjorde så fint. Känns lite kalt ännu när inte perennerna
vuxit upp och träden inte grönskat riktigt.
Längtar tills mina riddarsporrar sträcker sig högt
upp i sina blå skrudar.
               

image1487

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken härlig trädgård du har...och så såg jag en vagn lutad mot björken med en mjölkkruka på som jag gärna skulle vilja "sätta tänderna i" ;)

2008-05-04 @ 23:09:47
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Aj, aj, oj....men det är inte utan att man känner sig nöjd med det dagsverket! *L*

2008-05-05 @ 18:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0