Påskhälsning från Olanders






Jag vet en som gärna skulle vilja vara här nu.



Du ska nu få en liten rapport

Vi var ner till Helsinge mitt på dan
....det har hänt lite sen sist du var här





Solen värmer gott 
.... krokusen vågar nu titta upp



      

 
Isen ligger fortfarande kvar
....på andra sidan ån eldades det för fullt,
stora lågor dansade i skyn.

Tranor trumpetar på åkern
....det är säkert samma par
som förra året.



Sedan satt vi på bron och fikade
.....många sorter kakor dukades
fram, du vet att det är inte på smått
vis det bakas här på gården ;)
Prat glada var de och jag klippte
håret på både mor och far din.

GLAD PÅSK
till er alla i
Västraskogen

 
Egg Painting

Ps. Har ni måla några ägg ännu.
PUSSA BARNEN  från oss !!!!


Kommentarer
Postat av: soffie

så vackra vårbilder å va fint!

en fortsatt glad påsk önskar jag dej

2009-04-12 @ 20:02:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna dansar in

Ja men har pussas det så pass på barnen..mmmm härliga bilder som visar att våren är där nu...kluriga krokusar..liknar inte mina..liksom lite graciösare än våra här..

2009-04-12 @ 23:20:31
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Carina! Läser o njuter av dina bilder!! Antar att ni haft lika underbart väder som vi i Trönö..fast idag regnar det ju men det gör inget tycker jag!

Sädesärlan har även hittat hit till Trönö nu...då är det vår!

Kramen till dig!

Ragnvi

2009-04-13 @ 09:27:17
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: anneli

Härliga bilder från Norrlandsvåren! Vilken Påsk!! Njutläge x Pi!!!

2009-04-13 @ 10:28:11
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack för att jag fick se mina krokusar blomma. Och ja, jag längtar hem......när det börjar bli vår så funderar jag över varför jag bor i solna när hela jag vill vara i Hälsingland. Fina påskbilder på dig också, tur att Gyllis har dig som kan konsten att bjuda på dig själv. Ha det bra!

2009-04-14 @ 18:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0