Tror jag haft en vårkick idag....

Det har varit mycket energi som flödat ......

Att arbeta gick som en dans idag.....
blev så glad när en av våra tanter sa att hon
var sugen på att få göra något påskigt
och tittade på en påsktavla som vi gjorde för
några år sedan i tygcollage.



JA....vi pysslar lite :))
Oftast är det vi personal som får
försöka få igång lite smått motsträviga
pensionärer som tror, att vi kan inte.

Vi pysslade....eller kladdade med
tapetklister och klippte i tyger
och lät inspirationen flöda.



En tur till Karlsson med sonen
han jag med på eftermiddagen
och en sväng med hunden och
plocka lite kvistar av olika sort
att pynta med.



På bron har jag bytt krans

Före



Efter



- Lisa.....tyvärr kan jag inte visa det
rosa ägget med rosor på, det har
jag redan givit bort, men du får
hålla till godo med
" Tuppen i hönsgården"
som vår chef fick som
1 april present i dag ;))





Kommentarer
Postat av: Anna

Men som jag har väntat på dig Carina..mmm plantera mera det är mina ledord..ha ha..du va..på bron..jag gillar när du säger det ordet ..på bron..mmmm men så fint och vårfräscht..och du tuppen i hönsgården..så klockrent..ska genast berätta detta på jobbet imorgon..vi har ju precis samma situation hos oss..alla vi kvinns och the headmaster..ha ha så roligt det vore att ge honom ett sådant ägg..undrar om han skulle tåla det..

2009-04-01 @ 22:35:35
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska också "påska" till det i helgen tänkte jag,

lite vårfint du vet!

Vide älskar jag, vår för mig!

Blusen är köpt på Kappahl :-)

2009-04-01 @ 22:42:12
Postat av: Mia

Nu blev jag inspirerad...tack söta du!!! L

4 veckor kvar tills....puh

2009-04-02 @ 06:36:27
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Carina! Vad nytt o fint du gjort i bloggen igen! OCh jag väntar med spänning på din utställning av påskäggen! Ser såå fina ut!

Peppar, peppar..ryggen känns liite bättre idag..än så länge! Men nu måste jag luta kull mig igen en stund!

Kramen!

Ragnvi

2009-04-02 @ 07:43:35
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lisa, svägerskan

Hahaha vilket fint tuppägg! Hoppas chefen uppskattade det mycket. Jag hittade små påskägg för 5 kr styck i dag så jag ska köpa och ge mig på att shabby chica dom :-)

Johan har smsat från sjukhuset att Alexander vaknat efter operationen men att han hade så ont så han bara skrek och grät så dom var tvugna att ge morfin. Han måste kanske stanna kvar i natt pga smärtan. Min stackars lilla kille.

2009-04-02 @ 12:37:23
Postat av: soffie

å va vackert du visar idag,

härligt med vår den har vi väntat på såå länge:O)

2009-04-02 @ 20:38:42
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0