Turbo drivit runt i skogen hela dagen



Sådan stövare han är så är han minst av allt
en ihållig jakthund i vanliga fall, han brukar
nöja sig med ett par timmars drivande av
hare så är han nöjd att åka hem till sin
goa bädd igen. Men idag var han som
förbytt, drev timme ut och in, mörkret
föll och han var fortfarande borta :/

När jag kom för att hämta Goldie hos
mina föräldrar var pappa hem en sväng och åt
för att sedan fara ut till skogen igen.

 

Tankarna for i huvudet på oss ....
har han gått ner sig någonstans
eller har vargen tagit honom, som
med många andra hundar här
 i skogarna. Jag ville att de skulle
ringa så fort de visst något, var
beredd att fara till skogen och leta.
Men så ringer mamma och talar
om att nu var de på väg hem både
hund och husse :)



Vilken lättnad det var....
Men här hemma går det en
liten osalig hund fram och
tillbaka bärande på sitt marsvin.
Samma betende hade hon när
 jag var bortrest sist säger
de här hemma. kan det vara
så att gammla tider från då hon
var i Rumänien spökar i
hennes huvud. Hon hade haft
valpar sägs det när de hittade
henne som troligen hade
avlivats innan hon blev utslängd på gatan.



Min teori är att det är sina valpar hon bär
kring på när hon känner saknad, hon har
nog förstått att vi oroat oss för Turbo som
annars finns hos mina föräldrar när hon
är där varannan vecka dagtid.

Eller är man bara en sentimental
matte som tror att hon förstår
det mesta som sägs runt henne ???




Kommentarer
Postat av: Lissen

Vad skönt att dom kom hem igen. Tror också Raggsockan har minnen från Rumänien, som finns där i olika situationer. Om du är borta Carina, så saknar hon dej nog mycket. Det är dej hon tyder sig till.

Vad fint du har gjort det här Carina. Du är suverän på datorer. Det är inte så krångligt med Ebay, häng på epedemin. Du vet väl att första gången är lite svår. Sedan blir det lätt som en plätt. Det är bara jag som är oteknisk.... förstår du väl,L!

Kram

2009-01-19 @ 20:08:35
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va..men då..himmel vilken tur att det slutade lyckligt.Din lilla strumpa har du henne hos din mamma när du jobbar? Vilken liten hund du har med ett förflutet som ingen annan..

2009-01-19 @ 20:16:23
Postat av: ejmis

Skönt att Turbo kom tillrätta, det är hemskt när dom är på rymmen.

2009-01-19 @ 20:23:26
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Fy så nerevöst det låter....tur att mina katter är inne jämt ;)

Kram

Margaretha

2009-01-19 @ 20:59:39
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: soffie

men å vad nervöst,tur att Turbo kom till rätta,

må gott

2009-01-19 @ 21:19:50
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Carina

Vi har kompsiar som har en tik också, hon brukar bli skendräktig och bära runt på sin "bebis" ylandes......vill liksom visa upp den och helst ska man klappa den och berömma också vilken

fin bebis(kalkon) hon har.

Kanske samma med Goldie, samma beteende menar jag!*Kram Carina

2009-01-20 @ 07:20:18
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: vivan

Fy, har ni varg som stryker omkring?

Vilken lycka att Turbo kom tillrätta!

Hon kanske skenvalpar,de kan göra så!

kramen!

2009-01-20 @ 10:57:58
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: kats

Så himla skönt att ha n kom tillrätta.



Säkert flera anledningar till att hon går och bär.... men jag är som du ;-) tror att de förstår det mesta som sägs ;o)



må gott

2009-01-20 @ 18:48:51
URL: http://kats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0