Första, andra......tredje, pang.

Tänk att jag redan har varit på två gårdsaktioner i sommar.
Det fösta var i regn och denna var i gassande sol.


Det var lite segt mellan utropen, ofta tog det en stund innan
folk kom igång och ropa. Billigt var det också, tänk om man
hade ett litet torp att fylla med gamla möbler, trasmattor
och serviser.....men jag var ute efter en speciell sak idag.
Strax efter 16.00 kom den fram och då hade jag suttit där
sedan kl 11.00.

Det gjorde inte allt för ont att sitta där, förutom solen
som var väldigt het.
Att sitta och studera människorsom är runt en
är också en del av föreställningen

Ser ni "ur tanten" som sitter där i sin blommiga
sommar kjol, huckle på huvudet som skydd för solen,
rejäla skor, en full fika korg vid sin sida och
säkert hade hon förberett sig med en
sol skyddskräm också. Trygg och redig
som en riktig tant ska vara.
......tänk att de finns kvar ännu ;)



( Lite pinit att jag i förra inlägget påstod att jag inte är röd av solen ;)

Förutom paraplyet hade jag en kofta
och en flaska LOKA i min väska
 och fick köpa mig en korv för
att stilla min hunger.

Undrar ni om jag ropa ?

Jo, det var ett flertal gånger
och några saker fick jag med hem
.....det var zinkbaljan jag var ute efter.
Hade satt ett stopp pris på 300:-
för mig själv och det var precis det
jag fick ge för den, lite väl dyrt men resten
fick jag väldigt billigt istället.


En inramad skolplansch
.....var det så här de lärde sig om blommor och bin förut ;))
En gammal kakburk
Tillbringare 50 - 60 tal
En liten höna i glas
En bok av Hans Lidman
En känd författare från vår trakt.
Fina naturskildringar och fiske var hans grej.
Har längen tänkt att man borde läsa något
av honom. Detta känns verkligen som en
skön sommarbok att läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0