med rosor på kinden och solsken i blick...



For vi till blåbärskogen

Kaffe och bullar var med packat
....så då följde även sonen med frivilligt ;)



Det är mina byxor som fick dessa fläckar
även där bak var det fläckar men det säger vi inget om.
....kan inte förstå hur det blev så ;))

Det var på mina gamla älgjaktmarker vi
var och gick på. Jo, det finns lite älgar
kvar här, såg både små pruppar
och en älglega i gräset.

Efter vår fikapaus tänkte vi leta upp
en jaktstuga, men kom lite fel och
fick gå över ett gräshygge.
Goldie kämpade på i höggräset
i mina spår. Men till slut gav hon upp
och ställde sig på en stubbe och skrek

- Matte bär mig !!!



Gubben undrade innan vi åkte
hur mycket blåbär vi behövde
....tycker själv nu att jag gav ett
klokt svar.
- Vi får vara nöjda med det vi hittar.



De är inte så mogna ännu
.....får ta och göra ett nytt försök
längre fram.

Kommentarer
Postat av: Anna svävar in..

Mums..det är härligt i skogen..mmm blåbärsfläckar är lite trixiga..kanske skulle du tagit blå byxor på dig..blåbärspaj nu då kanske..gott gott..



Aha lilla sockan blev trött..ja det är krävande att vara mors lilla Olle..

2009-07-30 @ 08:29:48
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Så underbart med en dag i skogen.... Dottern och jag hade planerat en rejäl vända idag men här har pissregnat (ursäkta uttrycket men det finns inget bättre)...grrr...

Det första fotot är superfint....

Kram på dig

Margaretha

2009-07-30 @ 15:44:55
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

mmm vilken härlig tur i skogen ni hade,

när jag å Nellie gav oss ut förut blev vi överaskad av en riktig åskskur så vi blev dyngsura,några blåbär fick vi ej med oss idag!

Härliga vovven!!!

2009-07-30 @ 19:13:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: briten

å här finns det en annan raggsocka som är däckad...underbara inlägg....här är blåbären inte riktigt mogen men jag vet knappt om jag vågar iväg nu när det går en björnhona med ungar i skogen......vi får se....men man vill ju ha de blå...kram

2009-07-30 @ 22:08:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det är så gott med blåbär.

Synd om fläckarna på knäna och (jag viskar baken)

ingen hörde det.

Då fick raggsockan en riktig skogspromenad.

Härlig tur ni fick och ni får göra om promenaden.

Kram Ingrid

2009-07-31 @ 20:17:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0