Att blogga

I dag när jag gick i en korridor på jobbet hörde jag någon ropa
- Visst är det Goldiesmatte !

Reagerar naturligtvis på det, har liksom blivit en del
av min identitet, mer förvånad var jag över vem det
var som frågade. En person som jag bara känner till namnet
på och är dataansvarig i kommunen.
Hon talar om att hon var in i min blogg  mest
varje dag och läser mina tokerier....ja så sa hon inte,
hon gillade visst det som fanns här.



Det är med blandade känslor jag börjar förstå att det är många i min
omgivning som vet att jag även är en del i cybervärlden.

Mina arbetskamrater vet sen längen att jag bloggar som en tok,
de vet ju redan mer eller mindre vem jag är på gott och ont.

Att många i vårt avlånga land är in och hejar och fäller en
kommentar känns alltid okey...riktigt nice får jag säga.

Men när jag hör att personer som är i min omgivning här
hemma är in hit och tittar får jag lite noja....skriver jag sådant
som känns okey att lämna ut till människor som  bara har
ett ansikte på mig annars....får de en helt annan bild av mig
än den jag tycker mig tro att jag är utåt ???

Men det är ju frivilligt att ta sig en titt här
och gillar de det, så är det väl till världe
för någon mer än mig själv då

Kram på er
och fäll gärna en
kommentar också






Kommentarer
Postat av: Anna

Carina..jag känner igen det där precis..du vet..många är läsarna..det vet jag och när bloggen kommer på tal blir jag oxå nojig..men skakar av mig och tänker..det är fritt att läsa..man får tycka vad man vill..men lite läskigt är det när man får höra det när man minst anar det..ja ja..men du ska vara stolt över din blogg..proffsig och elegant..och du..jag kommenterar och är inte alls anonym ha ha...du skulle väl känna igen mig även om jag inte fyller i rutorna..tokAnna..ha ha..rent av kan jag meddela.. typ..och hela halva himmelska galet.

2009-03-24 @ 21:31:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Men hej! Äntligen kommer jag in här! Bloggen o datorn gör mig nipprig snart!

På tal om bloggandet; jag är ju medlem i Bollnäsbloggen..och där har dom stenkoll på mig! Tror helahalva sjukhuset i Bollnäs följer den! På gott o ont....

Tack för dina rara ord hos mig! Nu har sambon åkt med hunden till svärmor och jag mår pyton...men det måste gå!

Kramen!

Ragnvi

2009-03-24 @ 21:54:23
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Mosis

(det stavas cybervärlden)

2009-03-24 @ 22:04:18
URL: http://moanordqvist.blogg.se/
Postat av: Carina T

Jo du, på Gyllis går ingen anonym ;)

Ha en skön och härlig dag i morgon.



Kramisar!

2009-03-24 @ 22:06:38
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Plogflickan

Ibland så träffar man nån som känner en, och jag har ingen aning... de har följt bloggeriet, hum.

Men trevligt med komentarer där i cybervärlden!

2009-03-24 @ 22:27:00
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: anneli

Du...fattar precis vad du menar...jag bor på en liten ort och det kan hända att man stöter på någon på Ica, läkarstation...typ var som helst och så får man höra "ja, jag lästa om det i bloggen"...what??? Det kan vara riktigt scary ibland, kan jag känna och man får tänka lite extra ibland...det är lätt att fingrarna går som trumpinnar i bland och eftertanken kommer verkligen på typ efterslänten...men du, klart vi bloggar på!! :) Kramen

2009-03-24 @ 22:49:28
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Christina

Tjena! Det var ju mej du träffade och fortsätt blogga du för du har verkligen en fin blogg. Läser mina favvo-bloggar som andra läser Ljusnan på morgonen. Ha det bra!

2009-03-25 @ 06:18:50
Postat av: Christina E

och tack för "uppgradering" av min tjänst. Skall se till att Dino inte läser din blogg. Det är han som är chefen, hihi

2009-03-25 @ 08:50:33
Postat av: Lena

Hahaha...jag fick höra av en kompis som bloggar att hans grannar berättat att de läsaer hans blogg...hahahaha Han blev så klart glad men så fick han lite panik :) Han har en blogg fylld av ironi och humor och han hade gjort något inlägg där han nämnt sina grannar, på ett roligt sätt och så klart mycket annonymt men han fick panik och fick leta som en to på sin blogg för att radera det inlägget :D



Ha en fin dag, kram

2009-03-25 @ 11:06:47
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Mia

Du har aldrig nånsin skrivit nåt elakt eller nåt annat som inte är lämpligt, så det är nog ingen fara...jag gillar det du skriver...och dig! L

Jag ska jobba hemma nu, resten av dagen och i morron...nu krävs det självdisciplin!

2009-03-25 @ 13:41:17
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: kats

Så känner jag också...men det är helt valfritt att läsa min blogg precis som du också säger... visst får man ta den smällen att de ändrar "bild" uppfattning om en... men jag bjuder på det:o)

må så gott

2009-03-26 @ 20:18:03
URL: http://kats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0