Nordanågänget

....det mesta kan hända när man är på resa med makens jobb

Vår närmsta granne L avslöja
att han satt på ljugarbänken
....jag som gått på allt han sagt tidigare ;))



Nå väl
... ska ta det hela från början

Vårt första stopp var i
Orsa Grönklitt

Det var tur att det var tidig förmiddag
vi gick runt där.....
värmen steg väldigt under dagen

Vätska är viktigt sägs det
....vi var inte bjudna till badet
så det var till att dricka av det
medtagna ;)



Lunch på Frykåsens fäbodar
...det var en upplevelse i sig

I gammal fäbodmiljö
serverades
Sill och färskpotatis
och en köttgryta
till varmrätt



Kaffe ute på gårdstunet och en vidunderlig utsikt
...en klar dag kan man se på 10 mila avstånd



Resan gick vidare till Mora
och jag fick se estningar
av Zorn....vad trodde ni ;)



Jag är så faschinerad av hans sätt att
måla kullorna i deras vardag
och att kunna fånga ljusets
spel kan inte många
som herr Zorn
 
Nöjd och belåten
satt vi oss vid
hamnen

....En gin och tonic
Tack :)


In i den svala bussen
...tack och lov
för AC en sådan dag

Vi var upp till Tällberg
men kom inte ur bussen
...så några foton blev det inte

Men så kom det alla
pojkar gubbar väntade på

Rodelbanan i Rättvik

....jo, jag åkte jag med.
Inte kan jag vara sämre
än gubbsen ;))


Det var riktigt kul
...bara man åker med lite vett i huvdet
Syftar på gubben min som trodde att
det är bara å åk
...huvudsaken man vinner över grannen
Suck....
där flög ha iväg och fick en massa skråmer,
men det räckte med det tack och lov
 


Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Hihi, han citerade Stenmark där :) För några år sedan var vi till Dalarna, men någon rodelbana i Rättvik hanns inte med. Det var synd, för det såg ju riktigt roligt ut :)

Kram

2010-07-06 @ 13:45:40
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

What!! Fick han värmeslaget gubben din?! Men karlar förnekar sig sällan! Impad av att du vågade! Faktiskt har jag också velat försöka tidigare, nu vete sjutton!

Men nåt som jag blir mer avis på är ert besök hos Zorn...har bara varit utanför...suck!

Hoppas ni har det bra i Sundsvall!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-07 @ 05:36:10
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0