Pärgröt och fläsk med korvstoppning

Är hemma vé igen efter två dagars
Skyddsombud utbildning

....i fagra Harsa mitt på skogen var vi
avsluta dagen med  Järvsös nationalrätt
Pärgröt och fläsk
..... man är lagom dåsig i kväll



Vi var många som bar på  
stegräknare

.....det är bara till att trampa på
morgon och kväll


Lite tid till umgänge blev det även på kvällen
....två pöjkar från skogen vågade sig in
bland alla kvinns ;)



J ä s p....
inte så många timmars sömn
blev det, men kl 6.00 var det
dags att smyga ut ;)

Vackert och stilla var det
....men jag höll mig runt stugorna,
björnrik skog så de fick luffsa
i fred ett tag till

En liten by av stugor har växt fram upp i berget
....utsikten ner till sjön var så fin



Men att fota nya stugor är inte så nice
....nej det ska vara slitna små häbren
för att det ska fånga min blick

....krypa runt i blåbärskogen utan
att få undrande blickar kan man
denna tid på dygnet.

Bara det inte är någon björn
som tar illa upp ;))



Smyger mig upp för trappan
....inte så bra skick på den
granskar mina skyddsombud ögon



Nu har jag vaknat på mig rejält

....hur står det till i vår stuga ?
Akta er om ni sover ännu ;)

...äsch de var uppe ;)))


Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilka härliga bilder!

2010-05-26 @ 21:11:06
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Du är för rolig du. Smyga dig på stugor så där. Tänk om någon var där hihi.

Och ingen björn mötte du heller.

Blåbär blir det i alla fall ser jag. Bra det.



Ha nu en skön kväll.

Kramen.

2010-05-26 @ 21:15:37
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Härliga foton från Harsa! Dit är det nog 20 år sen jag var!

Om du tänker kika förbi idag torsdag måste du nog ringa först...vi ska till Bollnäs ikväll o äta på Krilles skola....annars får du lov att komma en annan dag...

Kramen!

Ragnvi

2010-05-27 @ 06:28:59
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Härliga foton från Harsa! Dit är det nog 20 år sen jag var!

Om du tänker kika förbi idag torsdag måste du nog ringa först...vi ska till Bollnäs ikväll o äta på Krilles skola....annars får du lov att komma en annan dag...

Kramen!

Ragnvi

2010-05-27 @ 06:29:15
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0