I bland blir det inte som man tänkt

....jag som tänkt att man skulle få en riktigt glidar dag idag

   

På morgonen så var jag till dotterns gamla studentlya för
att vara med och besiktiga den.
....det kommer att bli en enkel historia trodde jag, vi var där
och skrubba på lördagsförmiddagen och gick nöjda därifrån.
Cleaning Windows


Men....en nitisk hyresvärd gjorde krokben på mig.
Började med att hitta glömda ställen inne på toan.
Det städa jag bort kvickt lite generad.
 Inne i rummet  så är det många igenspacklade
 hål sedan förut på väggarna
....men se det stod det inte på hans papper :/

Jag hävdade att de fanns där när dottern flyttade
in i lägenheten, men det står inte här säger han då.
- Kanske de räknade det som åtgärdat när de är
spacklade försökte jag, trotts att det inte är snyggt gjort.
Det har vi allt tyckt också under tiden hon bott där och
försökt dolt dem, men några hyllor har det inte suttit
på väggen under dotterns tid i lägenheten.

Han släppte konversionen där och gick vidare
i sin inspektion, hittade lite skräp på en list
och drog bort knapparna på spisen och sa att
här finns det fett kvar......har aldrig vetat att det
går att göra så och att dela på spisluckan
gick det visst också göra :o
Nåväl han hittade lite jobb till mig igen och
frågade hur lång tid jag behövde och försvann sedan.

Efter en kvart var han åter tillbaka och började
då mäta väggarna i lägenheten så att vi skulle
få betala de kvadratmeter färg som skulle gå åt.
-Menar du att hon ska betala för något hon inte gjort ?
frågar jag förvånad, men utan att höja rösten
...det tillåter jag inte mig att göra i en sådan situation.

Ja, jag tror inte att man har hoppat över sådana
fula fläckar på en besiktning får jag till svar
....alltså tror han inte på mitt ord.
Jag säger då att vi kan skicka bildbevis på
mailen hur hon hade det i sin lya under detta år.
Det går han med på efter en funderare.
SÅ NU ÄR DET GJORT :/

En lång historia
....men jag kände mig så
frustrerad när han inte kunde tro
på mitt ord .

Jag fick allt sitta och försöka få
ner min puls efter denna date :/
Jag som skulle städa av lite
i hennes nya lägenhet och göra en
lite shoppingrunda satt nu helt
verklös ett tag.

Men jag fick ändan ur vagnen tillslut
och for ut till Birsta
....där sprang jag benen av mig,
det stod halva reapriset
på många ställen idag :)
 Off The Rack 
Inga kläder hamnade i korgen,
därimot hittade jag fynd på
Village bla.


Kunde inte motstå tyget med holkar på i grått
...passar perfekt till vår lilla skrubb på verandan
som har gråa väggar nu och en kudde till husvagnen
i rätta färgen och läckert motiv.

Duken som igentligen är en handduk
och en gul lykta lyser också ny och fin
på verandan nu.



Milen hem från Sundsvall var långa och varma
när man åkte i lilla Nisse
...tur man har den obligatoriska
pausen i Igesund på Statiol där de har
väldigt god cafelate :p



...gjorde en extra paus i Trönö idag,
En snabb vist hos Ragnvi
som hade svängdörrar
hemma  :)
Det var fem besökera inom
en kvart där tror jag .

I kväll har jag legat i hammocken
och försökt svalka av mig lite ;)




Kommentarer
Postat av: ejmis

Hoppas det ordnar sig med besiktningen av lägenheten.

2009-08-04 @ 01:05:45
Postat av: Anna ..dansar in

Grrrr och Morr Carina..vilken galen värd..himmel så oförskämd..hjärtat hade väl flugit ur mig om jag varit med.Näääee så galet..



Tur att du fick tröstshoppa lite och krama på Rankan..



Näää det var det värsta så kaxigt och rent av dumt..:/

2009-08-04 @ 06:39:31
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Carina

Men guuu så irriterande, att inte bli trodd är ju bland det värsta som finns, frustrerande!

Kudden, husvagnskudden är ju helcool, också från village eller?

2009-08-04 @ 09:28:50
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Eva Sturesson

Oh vad arg jag skulle ha blivit om det hade varit jag som utsatts för nå dyligt. Jag är så dålig att kommentera men läser när jag orkar. Ha en bra dag kram

2009-08-04 @ 09:29:52
URL: http://evasturesson.blogg,se
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Men hej igen o tack för titten in igår! Kul fast det blev en snabbis! Hi, hi...du ska få smaka när den är klar!

Hm...jag skulle ha varit med dig vid städningen! Jag har flyttat så himla många gånger..jag vet hur nitiska dom är och vart dom letar...har lärt mig under årens lopp...även att få se bestiktningsprotokellet när jag flyttat IN! Allt ska dokumenteras annars kan det bli dyyyrt!

Tur du shoppade loss lite sen! Ursnyggt! Och nu måste jag jobba lite...hi, hi!

Kramen!

Ragnvi

2009-08-04 @ 10:17:14
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Cissi

Låter som en väldigt otrevlig hyresvärd! Frustrerande när man träffar på människor som misstror alla och sedan inte gör några fel själv.. Grrrr..

Snygga grejjer du har shoppat!

Kram

2009-08-04 @ 11:27:50
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: My

Vad skönt det gick bra! Hoppas att nu bara inte att det blir samma för mig, min lägenhet var ju full med hål och skavanker!

kram

2009-08-04 @ 13:19:59
URL: http://lillmysan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0