MIGRÄN


Migrän

Började känna av molandet på tisdagkvällen då jag skulle på ett partimöte på kvällen.
Men det höll jag tillbaka med en vanlig magnicyl brus ( hur ofta har jag inte gjort så och tänkt att det går nog över )
Vaknar på morgonen och känner att jag orkar en dag till, men jag känner av symtomer under under dagen och jag har börjat känna bortdommningar runt munnen som jag haft förr men då trott varit av min migrän medicin.
Hur många mediciner har jag prövat under åren tro?
Gått på akupunktur och lärt mig avslappningsövningar, tagit hjälp från mindre vetenskapliga sätt.
Och visst har jag känt att udden av migrän anfallen har reduceras bort med tiden men mycket pga att jag nu själv känner när det är dags att ta ett stopiller och slummra bort från det onda.
Nåväl,  i går kväll när jag kom hem vid kl 18.00 efter att jag varit i väg med Elias till Bollnäs så däckade jag i säng.
Vaknade idag och känner mig överkörd av en ångvält, ett huvud som spränger, hatar ljud och vill bara gömma mig för omvärlden i mitt tysta svala sovrum, Mats hängde för överkastet över det lilla fönster som är utan gardin nu när vi är på gång och ska rusta, så skönt det blev.
Där inne har min fristad varit fram till kl. 14.30 då man darrande känner att man måste ut för att få i sig lite Te och smårgås och reka till ryggen som får ta stryk av för mycket sängliggande.

Jag är så tacksam över min förstånde
familj som tar sådan hänsyn till
mig då jag däckar ihop
och inte kan vara med på saker
 som vi planerat för dagen


Kommentarer
Postat av: ejmis

Stackare! Migrän är verkligen fruktansvärt! Som värst har jag legat i 3 dagar och då är man ju dessutom helt ledbruten efteråt... =(
Hoppas du mår bättre nu!

2007-08-16 @ 18:23:42
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Aj då! Jag har aldrig varit drabbad av detta men förstår på din beskrivning att det är ett riktigt h-e, hoppas verkligen att det går över så fort som möjligt!

2007-08-16 @ 18:48:56
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: mosis

du borde tagga ner lite och inte va så aktiv i allt så kanske det går bättre.

2007-08-16 @ 19:09:56
Postat av: Mimi

Usch och fy för migrän... Har haft tur och inte haft det på ett antal månader nu. Akupunktur fungerade för mig. Hoppas du hittar ngt som fungerar för dig. Tack för inbjudan om att bada i sjön men jag avstår nog ;-)...

2007-08-17 @ 23:38:15
URL: http://curiosa.blogg.se
Postat av: Christl

Usch vad otrevligt med migrän. Har ju det själv och så också Joel. Det finns ju inget annat att göra än att lägga sig och genomlida eländet. Sen hoppas att det inte blir så illa att man kräks för då blir värken i huvudet bara värre.
kram

2007-08-18 @ 15:48:45
URL: http://smultronblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0