kuriosa

image49
Plåtbrickan på bilden ovan fyndade jag för 10 kr , jag fullkomligt älskar den med den glada terriern på.
image50

Jag har till min mans förtret en väldigt stor dragning till loppisar som gör att jag hastigt kan ropa
-Staaanna här!!  
När det är en loppis skyllt efter vägkanten och har jag tur, ja väldigt mycket tur så stannar vi till och jag får fynda eller bar vända och fundera på saker en stund så att min nyfikenhet för stilla sig, annars är det bäst att åka med någon vännina som förstår sig på sådana här böjelser.

Denna hylla har jag i köket och på den står först en ko i gjutjärn som min mor ropade in till mig på en aktion för några år sedan och är mig väldigt kär och tung för den delen.
Plåtburken har jag haft så länge att jag inte kommer i håg hur den kom till mig, troligen var det efter en aktion.
Den gammla köttkvarnen är precis hemkommen från Erik Hjälpen där de hade en liknade som bokstöd i deras cafertia, jag bara måsta nypa den ideèn.
Kaffekoppen är loppis fynd liksom den söta fågel-flasköppnaren. Gurkan är Rörstrand som jag fått av mamma.

image52
Här är min lilla samlig av Anders Zorn litografier som jag samlat på under åren
(ej geten)

Bondaktioner är något som hör sommaren till, det är så härligt att åka ut och sätta sig i folkvimlet och se saker som har användts oftast i generationer, de får ett större värde när man förstår lite av bakgrunden av det man ropar in. Samtidigt är det lite tragiskt när ett hem splittras upp, fast det är dödating det är frågan om så har de en gemensam historia att berätta.

image53
Även ute har jag mycket som inhandlats på aktion eller loppis men emaljbaljan som lavendeln blommar i har jag snott från miljöstationen (soptippen) jag vet man får inte ta med saker där i från :?
Mjölkkrukan kommer från mina svärföräldrar, där den används flitigt en gång i tiden.
Trätrågen är loppis fynd och står ute året runt med växter i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0