Måndagar...

......innebär oftast att man måste till affären för att köpa färsktbröd, fil, mjölk............
Funny Images
När jag står vid kassan och packar i varorna hör jag samtalet med kassörskan och kunden bakom mig.
Kunden
- Hur är det nu för tiden ?
Kassörskan
- Usch, det känns som veckorna bara innehåller måndagar.
Kunden
- Är det så illa?
Kassörskan
Ja, helgerna går bara åt till att skjussa barnen till olika saker, hinner inte med någonting.

Funny Images
Det känndes så hemskt att höra det, att föräldrar gör inget annat än att skjussar barn till olika aktiviter helgerna i genom.
Har vi fullständigt glömmt bort att fridagar är till för att ladda batterierna inte hinna med så mycket som möjligt och barnen, när ska de varva ner?
Vi måste nog lära dem att ha tråkigt ibland och inte bara rusa genom barndomen.
Funny ImagesVi ska helst ha många bollar i luften och pressar oss till det yttersta, kan medge att jag själv hör till den skaran ofta men får lida för det också.
Men för den skulle så vill jag inte inskränka på mitt liv för mycket, eftersom det är intresset av saker runt mig som driver på min vilja att utföra det.
Det är balans på det hela som är svår att hitta.
Funny Images

Dividers Images
Fuzzy Patches Bear Couple Snowglobe Images
Minns gårdagen,
dröm om morgondagen
 men lev idag.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: ejmis

Du har så rätt ang mina tankar kring jobbet. Mina nya arbetsuppgifter har gjort att jag har omvärderat mina gamla och därmed ser nya möjligheter. Vi får se om mina tankar och funderingar kan ge resultat framöver.

2007-11-19 @ 23:14:25
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Jag skulle aldrig orka....allting har blivit så annorlunda numera. Undrar om inte både barn och föräldrar blir stressade, först skola/jobb sen olika aktiviteter. Inte så konstigt egentligen att så många barn blir skoltrötta

2007-11-20 @ 09:34:34
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Carina

det du beskrver är tyvärr alltför
ofta familjen av idag!!
Att de bara orkar, fattar inte det.
Men så har vi ju också ovanligt många
stressrelaterade sjukdomar i vårt moderland
om jag fattat saken rätt!
Kramkram Carina

2007-11-20 @ 12:33:31
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Paula

Du förstår vilken tur jag hade som ensamstående mamma utan bil, haha, ingen skjuts här inte, dottern fick lära sig tidigt både tunnelbanelinjer och busstidtabeller..
Var har du gömt tisdagstemat då?

2007-11-20 @ 16:31:39
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Kan undra om inte du var före mig på DS??? ;-)Det var nog därför jag kom ut tomhänt, din rackare!! Säger godnatt nu, sov gott!

2007-11-20 @ 21:28:35
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Christina

Det är viktigt att jag som förälder har egentid och gör saker som jag tycker är roligt eller avslappnande att göra, för annars blir jag ingen bra förälder, tyvär har jag hört alltför ofta föräldrar som säger "nej jag kan inte, men hade jag inte barnen så skulle jag göra det och det" Visst håller jag med om att ibland så behöver man göra avkall på sitt eget för barnens skull men inte alltid och definitivt inte använda barnen som förevändning oc ursäkt. Jag undrar vad barnen skulle gilla det om det fick höra det. Håller med dig om att det är inte skadligt om barn har tråkigt ibland, utan tvärt om nyttigt.

2007-11-20 @ 21:48:47
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0