Sjuk igen...

 Feeling Blue 

Jag hatar att behöva ringa till jobbet och säga  att jag ligger i migrän, det är något som fina damer låg i förr i tiden när de inte orkade med för mycket uppståndelse eller ett finare ord för att jag orkar inte med det här.
det är kanske förutfattande meningar från min sida, men skit skänns det att just säga migrän.

Jag kan lika gärna säga:

  1. Om det går bra för dig, så kommer jag inte till jobbet idag. Rösterna sa till mig att jag skulle stanna hemma och putsa hagelgeväret.
  2. Jag har satt fram hälften av alla mina klockor en timme och den andra hälften har jag satt bak en timme. Hela lördagen gick jag omkring i ett rullande tidsperspektiv, där jag levde om söndagen gång på gång. Till slut lyckades jag polarisera kraften och på samma gång som jag smällde till min hund på nosen med en hoprullad Aftonbladet så vred jag rätt alla klockor igen.Enligt allt detta, kommer jag att komma in sent idag, eller tidigt.
  3. Min stigmata jobbar övertid just nu.
  4. Jag kommer inte till jobbet idag för jag ska terrorisera min förre chef som avskedade mig för att jag inte kom till jobbet. Ok?
  5. Jag har en ovanlig variant av projektil-spetälska, men jag vet att vi måste vara färdiga med jobbet så snart som möjligt...
  6. Jag sitter fast i blodtrycksmätarmaskinen på Obs!
  7. Det verkar som jag ådragit mig ett uppmärksamhetsförstörande virus, och , hej du, såg du den där filmen, och kan jag hjälpa er med något, ja, de står där borta! Nej, nej, jag kommer att flytta den senare, men tack för att ni ringde.
  8. Förstoppningen har förvandlat mig till en levande bomb.
  9. Jag fick just reda på att jag förväxlades vid födseln, och jag kan inte leva med att komma till jobbet, och veta att min fil som anställd innehåller falsk information.
  10. Min psykiatriker sa att vi hade en underbar pratstund. Han gav mig till och med den här bitleksaken så jag inte ska bita i folk då jag blir skrämd.
  11. När jag gick upp i morse tog jag två Purextabletter tillsammans med min dos av Prozac. Nu måste jag sitta på toaletten hela dagen, men jag känner mig lycklig ändå.
  12. Hunden åt upp mina bilnycklar, så nu ska vi lifta till veterinären.
  13. Jag föredrar att förbli en gåta.
  14. Min styvmor har kommit tillbaka som en vampyr och nu måste vi följa efter henne till hennes kista och där köra en vass påle genom hjärtat så hon dör - igen. Men det borde inte ta mer än en dag.
  15. Jag kan inte komma till jobbet för Naturvårdsverket har konstaterat att marken runt mitt hus är ovanliga våtmarker och får ej röras, så nu måste jag skaffa fram helikoptertransport för att kunna åka någonstans.
  16. Jag kan inte komma för jag håller på att konvertera från den julianska kalendern till den gregorianska.
  17. Jag är väldigt känslig för marknadens höjningar och sänkningar av räntan.
  18. Jag vägrar komma till jobbet förrän det finns en speciell extraskatt för pendlare. Jag vill verkligen betala min del.
  19. Jag har använt alla mina sjukdagar... så jag vill bara ringa in och säga att jag är död.
  20. Jag ringer bara för att kolla om allt är okej om att jag inte kommer till jobbet idag. Jag hoppas att du inte har glömt vår lilla uppgörelse på förra årets julfest.
  21. ( tagit hos Skrattnet)


Lite tog jag kanske i, men varför ska man få eländet ,orkar inte med att behöva tjata om hjälp för det längre när man har prövat det mesta vid det här laget.


    Migrän kännetecknas av:



  1. attacker av svår sprängande eller dunkande huvudvärk 
  2. värken sitter ofta vid ena ögat eller ena halvan av huvudet och kan också vandra från sida till sida.
  3. attacken kan pågå mellan några timmar och flera dygn
  4. värken förvärras när man rör på huvudet
  5. man blir överkänslig för dofter, ljud och ljus
  6. oftast mår man illa och kräks under attackerna
  7. hos barn är attackerna likartade men varar oftast kortare tid, mellan en halvtimme upp till ett dygn.

I mitt fall så vaknar jag oftast med en dunkande huvudvärk på morgonen, förhoppningsvis får jag i mig något innan jag tar en stark tabellet som gör att jag slumrar bort i från det onda.Kommer oftast upp till eftermiddagen illamående och känner mig som en urvriden trasa tills jag kan få i mig något. Kvällarna kan vara riktigt skapliga men kan ändå vakna med samma molande i huvudet i 2-3 dagar oftast.




Kommentarer
Postat av: Mia

En snabbtitt in till dig på morronen och ser att du inte mår bra! Ajdå...Måtte det släppa snart så du slipper den den där värken! Skickar en tycka-synd-om-dig-kram... :-(

2007-10-02 @ 04:43:57
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: kats

usch... det där med migrän är inge vidare... min bästa väninna har migrän, så jag känner till lite hur det kan vara.
Här kommer en höst kram som kanske lättar migrän lite...

2007-10-02 @ 13:26:07
Postat av: Paula

Tack för dina vackra årstidsbilder! Visst är det underbart att vi har dessa årstider även om vi gnäller för jämnan...
Hoppas migränen har släppt, min mor hade migrän och min dotter har det, men konstigt nog blev jag utan (sörjer inte!)

2007-10-02 @ 18:40:52
URL: http://paulaz.se
Postat av: ejmis

Skönt att höra att du mår bättre =)

2007-10-02 @ 18:41:00
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Christina

Usch migrän är inte skönt,jag har hört att lakris kan utlösa migränanfall. Krya på dig kram :)

2007-10-02 @ 19:54:40
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0