LIVET




*När jag var yngre så vägde jag några kilon mindre. Jag behövde aldrig
hålla in magen när jag hade en snäv klänning.
Ha, ha annat nu i värmen..

*Men nu när jag är äldre har min kropp gjort sig fri. Det finns
elastisk komfort där min midja satt en gång.

*Italienska skor måste vara två storlekar större, om fötterna alls går
i, och grenen på strumpbyxorna sitter alltför ofta nere vid knäna.

*Men jag har också lärt mig, att det spelar ingen roll vad som
händer, eller hur svart allt känns idag; livet går vidare och imorgon
blir en bättre dag.

Jag har lärt mig, att det säger mycket om en människa, hur
han/hon hanterar dessa tre saker; en regnig dag, borttappat bagage och
hoptrasslade julgransljus.

* Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till
dina föräldrar, så kommer du att sakna dem, när de inte finns där mer.

*Jag har lärt mig att, skaffa sig pengar och saker, är inte detsamma
som att skapa sig ett liv.

*Jag har lärt mig, att livet ibland ger dig en andra chans.

*Jag har lärt mig att man inte kan gå igenom livet med en plockhandske på
båda händerna. Ibland måste man också kasta tillbaka bollen.

*Jag har lärt mig, att när jag beslutar något direkt från hjärtat, så har
jag också oftast tagit rätt beslut.

*Jag har lärt mig, att även om jag har smärta, så behöver jag inte ge
andra det.

*Jag har lärt mig, att varje dag ska man sträcka ut handen till någon.
Alla behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln.


*Jag har lärt mig, att människor kommer att glömma bort vad du sagt
och saker du gjort, men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att
känna sig.

*Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära.

Sprid detta till alla fantastiska kvinnor ..

Du kommer i alla fall att ha talat om för en annan kvinna att du tycker
hon är fantastisk, och kanske ha fått henne att småle!

Men... om du inte gör det.... så kommer resåren att braka och dina
strumpbyxor att ramla ner till fötterna :-)

Hittade det hos
Kafferasten




Kommentarer
Postat av: Helena

Den var bra. Bäst jag sprider den vidare så inte resåren trillar ner.

Kram på dig, det var ett tag sedan men jag tänker på er ändå.

2008-08-04 @ 17:54:44
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: ejmis

Sprider det såklart vidare =)

2008-08-04 @ 19:11:25
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Där rök resåren!!!! ;-))

2008-08-04 @ 20:59:46
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Cissi

Den sprider jag vidare fort som attan via e-post. Är ju rädd om resåren.. :o))

2008-08-04 @ 22:08:58
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: synne

Har kollat in den där. Har konstaterat att det stämmer....

Ska föra kunskapen vidare.

Kramen på dig.

Synne.

2008-08-05 @ 05:10:09
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0