Hemma helg

Ingen tur till husvagnen den här helgen.
Nej, det blir till att vara hemma om man
ska titta på vädret och huset behöver lite
home makeover inne nu.....har varit så lat på
den fronten på semestern  :/



En arbetsvecka är gjord och det har varit skönt
att jobba och bara vara fokuserad på Dagverksamheten,
inga kurser, möten eller mässfixande.



I dag var vi till Kägelholmen som är ett
sommarfik som Missonkyrkan driver
på en liten holme i Edsbyn.
19 st var vi sammanlagt med pensionärer
och personal, krävs lite planering innan
man får ihop det med rullstolar och rullatorer.
Spontan så stämmde två av våra sommarjobbare
upp med lite sommarpsalmer där inne.
 Så vackert......

Härlig är jorden,
härlig är Guds himmel,
skön är själarnas pilgrimsgång.
Genom de fagra
riken på jorden
gå vi till paradis med sång.

En riktigt härlig förmiddag fick vi alla på plats.
På eftermddagen blev det en promenad med
vår vandrande gubbe.
Lite trött i fötterna är jag allt efter dagens
vandrande.
Men vad gör det när man fick en björnkram
av gogubben spontant innan jag gjorde helg.
Hugging Bear Friends Images
( Fick precis främmande av bekanta och blev bortbjudna  imorgon kväll )
Inte dåligt...gissar att det blir lite gott att äta och någon......
Party Drink Images

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ha en trevlig helg nu =)

2008-07-18 @ 22:10:20
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

En bra vecka och en bra dag, tänk vad go han är ändå, den lille "vandraren" L

Lika go som du, kan jag tänka mig... ;-)

Åh vad kul att bli bortbjuden! Fast du har så fint där hemma, så jag skulle gärna stannat där i stället :-)

2008-07-18 @ 22:58:16
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0