Fullt ös....

Det har gått i ett idag
....fast jag knappt varit utanför tomtgränsen



Tvättmaskinen har gått för runt,
en söndagstek i ugnen och
sedan en blåbärs/hallonpaj.
Det har pysslats på verandan
och målats på pardörrarna

.....men vad ser jag där utanför köksfönstret !

Det är något vid mina vinbärs buskar


Ruben och hans flickor måste ha rusat upp till tomten
för att palla av våra vinbär....igen,
 de har snart gjort rent på alla bär där.

Sedan har de häckat här mest hela dagen

Goldie ger dem lite sura blickar när
de lånar hennes svala sköna gröpper


ser lite gulligt ut faktiskt när de samsas här på gården



Nej då jag har inte bara suttit och tittat på mina små godingar
...men det skulle jag kunna göra på hel tid tror jag ;)

Kreativiteten har flödat...

Holken som var blå med lite blomster på
har nu blivit grå och en fågel har målats.

Tänk att min gamla jägarexamenbok kom till användning igen,
där hittade jag en siluett på en stare som jag kopiera.
Nu sitter holken på vägen mitt i mot med tavlan med björkstammar.
Skulle du bli sugen på något stark kan hända det finns en hutt där i  ;)



Målarkläderna har suttit på mest hela dagen
....men så är pardörrarna på plats, men lite
finlir är kvar före det blir någon visning.

Men jag målade tavelramshyllan i går,
från guldfärgad till helvit.

Den kom på plats med hjälp av sonen
ute på glasverandan
....pimpad och klart :)


Men nu goa vänner kommer det att bli
torka här ett tag.


'
I morgon eftermiddag åker jag på
faklig planering till Sundsvall
 på Södraberget och är inte
hemma för en på torsdag.

 Cinnamon 



Kommentarer
Postat av: Cissi

Flitens lampa lyser i Hälsingland.. Både bland djur och människor ser jag.. :o) Fiffigt det där med jägarexamensboken, kanske skulle jag plocka fram min också.

Hoppas du får en trevlig vecka!

Kram

2009-08-24 @ 11:56:53
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Paula

Va kreativ och duktig du är! Jag har lust och inspiration ibland men då saknas orken, har jag energi då saknas inspirationen, haha, inte lätt!

När jag bodde i Stockholm hade vi alltid surströmmingsskiva på jobbet, gissa hur det luktade där nästa morgon? Inte mådde jag särskilt bra heller kan jag ju säga....sen när jag under några år var butiksråd i Fredriksberg så serverade vi surströmming utanför affären. Där smakade jag för första gången på de små surisarna utan att ta en nubbe (eller fler) till, och det var gott!

Ha en trevlig resa/Kram

2009-08-24 @ 18:56:16
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ragnvi

Morning Carina! Hoppas det fackliga arbetet inte tar all ork o energi från dig nu! Hoppas du kan njuta lite också av staden o dottern antar jag!

Himlars vad fint du får på din altan!!! Tänk om hönsera vill flytta in där, fniss!

Kramen!

Ragnvi

2009-08-25 @ 07:02:02
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: ejmis

Oj, oj, så mycket du hunnit med!

Hoppas du får härliga dagar i Sundsvall.

2009-08-25 @ 09:54:24
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel Carina vad du hunnit med..det var det värsta..men så fint och dina gullhönor är lite rackliga..det är bra..lite hyss måste dom få göra..härliga bilder och du så nice du får det..nymålat lite varstans och stylat till max..



Mmmm så goa ni ser ut där sockan o du..



Ha det gott på kongressen..

2009-08-26 @ 22:05:03
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Lissen susar in!

Men vad mycket fint du har gjort Carina!

Snygg holk och pimpningen av tavelhyllan, super!



Vad synd att dom inte släpper ut dej, då kunde vi ha surrat och fikat. Mmm, det hade varit kul.



Mina föräldrar sade alltid förut, till mina tjejer.

Hur mår flickorna på berget.

Så jag blev lite full i skratt, när du skrev "hon på berget".

Hoppas det är lite trevligheter däruppe! Kram

2009-08-26 @ 22:17:20
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0