Jag bor på landet

Älskar verkligen att bo så nära naturen

...allt som moderjord skänker oss i sina
sköna natur, det tilltalar mig

I dag har jag pyntat om lite på täppan
....det mesta är tagit från skogen.

Stilla har nu aftonen tagit över


I dag tog jag bilen till samma ställe som jag är vid
här uppe på min header där jag är ute med hunden.

I hagen gick det djur som jag gärna ville fota


....men det var lite för ljust och att zooma
blev inte så bra


VAD MÖTS JAG AV !!!


Att de fortfarande var kvar här gjorde
mig lite förvånad

....mörkret kommer tidigt och kalla nätter  :/

Men glada verkade de bli av lite sällskap

Geten släppte mig inte ur sikte
....ville kela mest hela tiden


Påstod att grisen inte var mycket att vara med....

Men vad var det där!!!


HJÄLP.....den tänker tränga sig in
och skriker för fullt.
Ja, jag förstod allt vad den ville åt,
en säck med foder fanns där inne.

Tar en balja med lite foder i och bjuder
grisen det....vem vet när de fick det sist :/

Nej, stopp sluta bråka !!!
Geten tar snabbt av grisen det goa :p



Suck....vad har jag gett mig in på.
Smyger ut lite till så grisen får
ett eget ställe med mat





Jag vet vem mannen är som äger djuren
....att han har dem här ensamma gör mig
lite bekymrad..fast de ser inte direkt
svält födda ut, kanske det är fler än
jag som smyger runt där
och matar olovligt.

I bilen låg raggsockan i lung och ro
...hon gick dit fort nog när matte hennes
började fota i skogen och missade hela
cirkusen :))




Kommentarer
Postat av: Lajsan

ha ha ha...vilken cirkus! och mitt i detta, så fotograferar du...vad gör man inte för bloggen :D Så mysigt du har pyntat och fixat..du är en riktig pysslare du....själv deppar jag lite efter fotbollen...suck

2009-10-10 @ 22:10:27
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in..

Oj vilken tripp mitt i djurvärlden du så goa bilder djur är ju makalöst fint på bild ..så fina och trevliga..din grind där mmmmm Carina..kela med geten ..:) härligt..

2009-10-11 @ 09:47:41
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: ejmis

Livet på landet är verkligen underbart =)

2009-10-11 @ 20:34:40
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: ejmis

Livet på landet är verkligen underbart =)

2009-10-11 @ 20:35:12
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0