Ny förlöst ur en snödriva

...som barn har vi varit ute
i solskenet idag

Seriöst.....
skulle det inte ha varit
bättre att vi varit hemma
och målat i hallen idag ???

NEEEJ...
idag har vi firat
Alexander som
fyllt 4 år



Äntligen fick vi träffa honom
och en heldag i snön blev
en del av hans present
från morbror, moster
och kusin Elias

Vi jobbade hårt i snön
...en tunnel som ska
prövas


....så var det min tur.
Det ska väl gå bra
...eller ?


....gled sakta och säkert
fram i en roterande rörelse
tills jag skulle ut ur hållet.

- Aj, jag sitter fast !!!

Maken fick agera "barnmorska"
för att få ut sin fru.
Ett extra snitt skars nertill
i snödrivan och plupp
som kom hon fram

Sedan var det dags att
pröva ladugårdbacken...



 Många åk blev det i backen.
 Korvgrillning ute och sedan
en fin middag inne med
svärmors goda stek och
ostkaka till efterrätt.

TACK
för en helt underbar dag


Kommentarer
Postat av: Margaretha

Nu blir jag allt lite evis... ;o)

Verkar vara en riktigt perfekt dag med små "godingar"..... Och att bli förlöst på nytt !!! En sån höjdare !!! hehehe ;o)

Kram på dig bebisen

Margaretha

2010-02-13 @ 20:43:16
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Lajsan

ha ha ha...så underbart att bokstavligen bli barn på nytt!!! En utedag i solen - vilka energier! Nu får vi heja på skyttarna!!! ps. Det visar sol och -5 i morgon också!!!

2010-02-13 @ 21:54:39
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Anna ..smyger in

Men oj...vilket väder...vilken härlig känsla att få leka som en tok i snön..det är ju ingenting man gör så ofta precis..härligt Carina..måla kan du göra en mulen dag istället..



Mmmmmm vilka bilder!!!



Jaaaa jag blir galen på bredbandet..nu sitter vi i telefonkö igen till Telia..har gjort så hela helgen känns det som..men men snart ordnar det sig väl säkert..

2010-02-14 @ 10:59:11
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Jag säger tack jag med. För en serie härliga bilder.



Själv sitter jag här med förkylning, hosta, ont i skallen och feber.

Får njuta av andras bilder nu.

Kramen Synnöve.

2010-02-14 @ 22:42:36
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0