Det knastrar när man går...

Temperaturen är lite humanare, runt 10 minus
...men blåsten gör att det svider i mina kinder



Vi går mellan villorna här i byn
...lilla raggsockan och jag,
ännu lyser det fint i alla fönster
och en och annan marschall
lyser även i kväll.

Det är hårt för våra djur
i herrens hage....

Igår kom tre som det är
sällsynt vi ser här vid vår gård



Man nästan väntade att de hade en varg i hasorna
....men det såg vi som tur var inte.

Jo....
så såg jag dessa utanför vårt
fönster här hemma



Vi har det skönt
som kan komma
in i stugvärmen igen
Raggsockan och jag



Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag har sett väldigt mycket rådjur efter vägarna de senaste veckorna...misstänker att dom har svårt att hitta mat i skogen =/. Fåglarna vid fågelbordet äter enorma mängder frön...vi får hoppas att det blir något mildare framöver.

God fortsättning!

2010-01-01 @ 23:08:59
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Humant !!!! Nix....- 10 är inte humant för mig. Brr

Vi har bara - 3 grader det låter lite bättre i mina öron.

Härligt med rådjuren.

Kram Ingrid

2010-01-02 @ 18:14:32
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmmm jo men du det är kallt..med - 10 oxå...det tycker jag..som bor här i söder du vet..men friskt och härligt samtidigt..mmm fåglarna kräver en hel del mat..och rådjuren söker i bebyggelsen..vargavintern är här..mmmm vargar kan vi vara utan..

2010-01-02 @ 19:06:27
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0