Från slott till koja igen...

....ja, inte riktigt då kanske,
men nu sitter jag hemma på min täppa
och summerar tre händelserika dagar


Efter en lång tågresa och väl hemma vid midnatt
så är det hur skönt som helst att man tagit en semesterdag
just i dag och i morgon :)

Vi var sex stycken kvinns som kom till ett ganska
kyligt Varberg i måndags.

Men värmen kom och vi fick njuta
.....fullt i huvudet och uppvärmda
är vi fulla med input.

Vi hade en lagom promenad på 15 min
till Anhörigriksdagen från vårt hotell


Lisa Syrèn var moderator
och presenterade innehållet för oss
Maria Larsson vår Äldre och hälsominister
var även på plats....
hon har gjort mycket för våra äldre och anhöriga.



Här var det folk från hela landet

....Skåne till Norrland alla dialekter
i ett väldigt surr ute i utställning-slokalen.

Men visst hann vi med annat också
...på lunchen gick jag och min
 väninna runt i parken


....de andra lärde sig snabbt var de
skulle leta efter oss



På kvällen hanns med lite shopping
och mat i magen skulle vi även ha.


...sedan fortsatte "lång och lerhalm"
att botanisera tills mörkret kom.

En liten dröm jag haft blev av

...jag fick stifta bekantskap med
vackra MAGNOLIA på nära håll



Gissa vad snopen jag blev när
batteriet på min gamla trotjänare
till kompaktkamera blinkade rött
...inget batteri kvar och laddaren
hemma var kvar :/



Varken Varbergs fästning eller havet
hann jag få på bild
....men vackra kallbadet blev med :)


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Men så trevligt det är ju en hel rad med härliga småstäder där nere..jag brukar ju åka en tur varje år..så kul med en massa glada människor med samma intresse..mmmmm Magnolia du..finns väl ingen skönare..jag håller på att skapa ett hörn i min trädgård för just en Magnolia..dom sägs ju vara lite kräsna..men jag ska göra ett försök..



Då har du fått en dos av det goda nu då Carina så härliga bilder..

2010-05-20 @ 15:41:54
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Men nu har du fått några härliga om än korvstoppande dagar gissar jag! Men visst blir man inspirerad av sånt...gott att du kan ta igen dig lite nu och smälta allt....

2010-05-20 @ 15:58:47
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Härliga bilder från din tur.

Kul att möta Lisa Syren kan jag tro.



Vackra blommor och magnolian....

Säger inte så mycket mer.



Men skönast är det dock hemma i egna täppan kan jag tro.



Illa med kameran och batteriet. Sånt får bara inte hända hihi.

Laddar alltid innan jag ska någonstans, och har köpt ett extrabatteri till alla kameror.

Men de måste ju laddas de med.



Ha en skön kväll nu. Här är det sommar. Det både åskar och dundrar just nu, inget regn men det kommer nog.

Kramen Synnöve.

2010-05-20 @ 18:37:21
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Carina

Härliga bilder!! Jag älskar Magnolia, men bor ju tyvärr på "fel" ställe för den.

Kram

2010-05-20 @ 19:38:12
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: soffie

mmm magnolian ååå va vacker den är å doften mmmm.

va trevligt du haft det och så otroligt vackra bilder,

Typiskt att laddaren va kvar hemma men du fick många fina bilder som tur va

kram

2010-05-20 @ 22:32:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Nu sparade jag det bästaste till sist...din blogg!

Hoppas du fått vila o tagit igen dig lite nu...men säkert var dagarna värt besväret! Jag beundrar ditt engagemang....

Tur att du hann med att fota lite i allafall! Härliga bilder!

Kramen!

Ragnvi

2010-05-22 @ 18:55:45
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0