Trampade till Mem...

gjorde vi en dag när vi var i Söderköping

Det är den sluss som tar Götakanal ut till havet.

Vi hyrde oss varsin cykel och en kärra
där Pojken (hunden) och vår
matsäck fick plats.


En tur på 6 km räcker gott och väl när
man inte cyklar hemma till vardags.

Väl framme smakade det gott med
smörgås, kaffe och lite jordgubbar

...första parkett invid slussen



Många valörer på båtar...



och besättning


allt från små och stora människor, hundar, katter,
... det som faschinerade mig mest var en liten
papegoja som var med som besättning
på en av båtarna


Vi landkrabbor hade mycket att insupa

....en liten promenad runt i samhället fick
mig att beundra trädgårdar



Vi trampade tillbaka efter kanalen
nöjda medans andra gled förbi
i sina lyxyatchar






Kommentarer
Postat av: Mia

Jaha..det här fick mig ju inte att längta mindre efter att så se Söderköping! :-))

Helt fantastiskt...

2011-07-23 @ 22:51:43
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Längtar hem när jag ser dina bilder.... Härligt att ni haft det trevligt i Sörping.

Kram Synnöve.

2011-07-24 @ 05:17:15
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Mmmmorning! Mmm för att dina foton är underbara!

Ser så härligt ut! Raggsockan - blev hon hemma?



Mmm...igen! Ditt fönsterfoto här nedan! Såå vackert! Och ni ska dit igen läser jag...kul!

Kramen!

Ragnvi



PS. Fasansfullt det som hände i Norge!

2011-07-24 @ 07:52:58
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mmmmorning! Mmm för att dina foton är underbara!

Ser så härligt ut! Raggsockan - blev hon hemma?



Mmm...igen! Ditt fönsterfoto här nedan! Såå vackert! Och ni ska dit igen läser jag...kul!

Kramen!

Ragnvi



PS. Fasansfullt det som hände i Norge!

2011-07-24 @ 07:53:10
Postat av: Ragnvi

Morning igen! Nu har jag än en gång njutit av dina foton!

Vet också från FB att ni varit i Dalom! Hoppas på foton kanske?

Kramen!

Ragnvi

2011-07-27 @ 08:45:42
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0