Dagsmeja och marskattor....

På min nostalgialmanacka
är det kärlek i backen...




....visst är det så att man blir lättare i sinnet när solen
tittar fram och det är dagmeja en del dagar nu.


Ikväll har jag stått på en stol och rotat på tå
i ett skåp som är knök fullt med gardiner

.....inte så konstigt att det är fullt där kanske
när jag spar på så udda saker som denna


Visst är den helt underbar
....har hängt den provisoriskt i köksfönstret



.....men jag skulle aldrig sätta uppe
den här hos mig :))

( Det är en vän till mig som ska låna den till ett 70-tals party)






Kommentarer
Postat av: Mia

Underbar almanacka...bilden påminner om nån veckotidning från 50-talet L

Oj...säger inte så mycket mer om gardinen ;-) Men det var ju så det skulle se ut då...vi kommer förmodligen att förfasas över t-ex panelgardiner om nåt årtionde också! =)

2011-03-02 @ 22:15:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Japp...tror som Mia! Men...70-talet är "inne" nu...säkert finns det som som skulle betala en slant för marskattorna! Jag fick nog av 70-talet när det begav sig...

Hur går det med köket hos er?!?!?!?!

Kramen!

Ragnvi

2011-03-12 @ 05:55:50
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Åsså glömde jag...när väl mitt barnbarn sett dagens ljus vill jag gärna ha lite hjälp med utseendet på min blogg igen! Snälla?!?!?!

Ragnvi

2011-03-12 @ 06:13:07
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0