Bara att pricka av.....


Checklistan för att få jul i vårt hus.
som jag lånat av Mia


image815

Bakat pepparkakor.
Bakat lussebullar.
Satt upp julstjärnan.
Köpt stearinljus.
Köpt värmeljus.
Stöpt ljus.
Kokat knäck.
Gjort resten av julgodiset.
Satt upp ljusslingor.
Köpt gran.
Skrivit önskelista.
Köpt nya julgransdekorationer.

Hängt upp julgardiner.
Julstädat.
Hittat på julklappar.
Skaffat julklappar.
Skrivit klapprim.
Skickat julkort.
Satt upp julkrans på ytterdörren.
Bjudit gästerna.
Gjort i ordning julkrubban.
Köpt skinkan.
Köpt resten av julmaten.
Trillat egna köttbullar.
Kollat att julgransfoten finns och är hel.
Tvättat duken till julbordet.
Satt nejlikor i apelsinen.
Kryddat brännvin.
Lagt in sill.
Skaffat glögg.
Köpt julmust.
Bakat pepparkakshus.
Kollat julskyltning.
Avtalat med tomten.



Köpt pepparkakor

japp.

För länge sedan
Har alltid hemma
Som ovan
Nääää
Nääää
Näääää
Ja, på portalen ,karaganen och på huset
Fått en gran i år
jo.det är gjort.
Precis som jag inte hade något före, ändå så kommer det till något varje år :/
Ja
Städa? :/
Får nog hitta på några till.
Till viss del
Absolut inte
Tänkte inte..men fick ångset när jag fick själv så nu är de på väg.
Nää
Bort bjuden själv ;)
Kommer nog fram i morgon
O ja
Blir i morgon
Nääh
Hittar den inte !! :(
Manglad och klar
Ähh.
Ska man det òckså ?
Finns på burk
Står en flaska i skafferit
Älskar julmust, kommer att köpas mera
Överkurs :/
Ja var till Järvsö..så mysigt :)
Tomten!!? det är jag och mamma som vill ha en bara :/


...... kära nån så mycket det ska vara, jag tar det som det kommer, det som blir får räcka och sedan ska jag inte sitta och må illa för att det och det inte blev gjort före jul.
Jag ska ta till mig av julefriden och bara göra det jag känner för
.

Kommentarer
Postat av: qristall

ojoj ja visst är det en del som ska ordnas, har precis kommit hem, har handlat massa nu till jul...
Ha de gott

2007-12-20 @ 14:59:26
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Carina

Rolig, den lånar jag också :-)

2007-12-20 @ 15:35:58
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: ejmis

Oj, oj, oj jag har en del kvar att göra ser jag ;)

2007-12-20 @ 15:57:07
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Enligt Sigrid, som jag fick den av, så ska man svara nej på allt utom nejlikeapelsinen.. *L*

2007-12-20 @ 17:50:18
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Helena

Då har julfriden kommit till ig med. :0)

2007-12-20 @ 18:45:30
URL: http://solgudinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0