Smällarupproret

Hos ejmis lånade jag den här länken för att skriva på en lista mot onödigt smällande av fyrverkerier

Påven fixar nyårsfyrverkeri.

Till: Ansvariga ministrar i Sveriges regering

Vi kräver ett förbud om inte lagar och regler följs!

Varje år utsätts tusentals djur för onödigt lidande, hundratals personer drabbas av fyrverkeriolyckor, med avsprängda fingrar, hörsel- och ögonskador som följd.

Vi kräver en begränsning av tiden för användande av fyrverkeri!

Som det är idag innebär missbruket med det ohämmade smällandet en ren plåga för djur och skotträdda människor dagarna/veckorna innan och efter de stora helgerna.

Djurskyddslagen 2§:

Djur skall behandlas väl och skyddas mot onödigt lidande och sjukdom

Namninsamlig

image813
Goldie har blivir sämre i sin skotträddsla efter
ett otäckt åskväder för två sommrar sen.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja detta är bara så tragiskt för alla
vovvar som ju är livrädda.
Börjar ju smälla dagen innan redan och
håller på i dagar efter!
Kram Carina

2007-12-20 @ 10:01:22
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Paula

Jag har också skrivit på! Det var några som smällde av smällare för några dagar sedan, och våra hundar blev som galna. Loppan har alltid varit rädd, det vet vi, men tydligen är Clara än värre! Hon går inte ut på flera timmar efteråt...undrar om man skulle köpa något lugnande, har aldrig provat.
Önskar dig nu en fin och fröjdefull Jul, det blir inte mycket tid vid datorn dagarna innan...för lägenheten ska fejas!
Kram

2007-12-20 @ 19:30:14
URL: http://paulaz.se
Postat av: Elin

Usch, usch. Jag vet precis hur du har det. Min hund är galet skotträdd, jag ser knappt henne under december månad. Hon gömmer sig under sängar, i torkskåp och i sitt lilla hus. Bara vägrar komma fram. Smällare och fyrverkerier är det värsta jag vet, kommer aldrig kunna njuta av det igen.

2007-12-21 @ 23:39:01
URL: http://elinsointressanta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0