VI har gjort det !

image636
Goldie vår lilla raggsocka
har nu äntligen sådan tillit till oss
så att hon vågar låta sin matte klippa klorna på sig
utan att låta som en stuckengris.
När hon kom till oss för ganska precis två år sedan så
så var det lika farligt att bli borstad, men efter tålamod från min sida
och att få se Ronja bli borstad titt som tätt så släppte det och idag
ser jag på henne att hon kan njuta av det till och med.

Kloklippningen var värre hon skrek så hemskt så jag kunde inte
var lugn nog att ge henne den trygghet hon behövde.
Och det är svårt när de har svarta klor, man ser inte pulpan då och
jag ville inte för allt i världen klippa i den så hon bödde.
Så vi har varit till en hundtrimmare fram till nu för att få klona klippta
och där har hon kännt att det inte är läge att försöka sig på varken
skrik eller hugg för det har också varit ett av hennes försvar i början.  
Men igår tog jag fram klotången och Moa höll i henne och vipps så
var klona klippta på en tass och idag rök de på alla tassarna.
Dog 1
I dag är hon en lycklig familjehund som är väldigt lyhörd på vad man säger till henne.
Just nu är hon ute och åker bil så då är dagen rädddad för henne också.
 Road Trip 





Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, vad glad man blir. Minsta lilla framgång gör en så lycklig.
Ha det gott.

2007-11-18 @ 22:06:24
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Mia

Jag förstår att det känns jätteskönt att hon känner sån tillit till er nu, en liten (stor) seger som värmer i hjärtat..

2007-11-19 @ 08:15:12
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: kats

men va kul... man blir så rörd.. trägen vinner.
pussa goldie från mig å säg att hon är såå duktig:-)
kats

2007-11-19 @ 08:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0